Paryż

noframe
Paryż

Położenie Francja
Powierzchnia 105,40 km²
Liczba ludności 2 144 700
Strona www

Charakterystyka[edytuj]

Paryż jest stolicą i największym miastem Francji.

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Paryż posiada kilka portów lotniczych. Główny to Paryż-Charles de Gaulle, następnie Paryż-Orly i Paryż-Beauvais. Z Polski do Paryża bezpośrednio można się dostać samolotem z Warszawy, Krakowa, Katowic, Poznania, Gdańska i Wroclawia. Możemy również polecieć ze Szczecina, Bydgoszczy, Łodzi i Rzeszowa, jednak ceny lotów są znacznie droższe i z przesiadkami. Inne miasta o dobrych połączeniach lotniczych z Paryżem to Londyn, Hurghada, Berlin.

Najtaniej polecimy z liniami lotniczymi Wizz Air i Ryanair

Koleją[edytuj]

Paryż jest wielkim węzłem kolejowym. Posiada 6 głównych dworców: Gare de Nord, Gare Montparanesse, Gare de I'Est, Gare de Lyon, Gare d'Austerlitz, Gare Saint-Lazare. Z Polski, nie ma bezpośredniego połączenia kolejowego do Paryża. Z Warszawy można pojechać pociągiem Euro Night do Kolonii i tam przesiąść się na pociąg Thalys do Paryża. Ze Szczecina pociągiem pośpiesznym do Amsterdamu, a stamtąd pociągiem Thalys. Istnieje też możliwość szybszej podróży w porze dziennej. Podróż z Warszawy trwa 14 godzin i 13 minut [przez Saarbrucken] lub około 15 godzin [przez Kolonię]. Czas przejazdu z Poznania to 11 godzin i 24 minut. Podróż jest konkurencyjna cenowo i czasem przejazdu oraz komfortem podróży. Od Berlina przejazd odbywa się superszybkimi pociągami ICE [270 km/h i 300 km/h na terytorium Francji i Thalys 300 km/h]. W pociągach Thalys zapewniony jest dostęp do Internetu poprzez Wi-Fi [w 1 klasie w cenie biletu, w 2 klasie za dopłatą]. Prędkość i bieżące położenie pociągu Thalys oraz dostęp do rozkładu jazdy na własnym komputerze jest bezpłatne w obu klasach. Podróż powrotna do Warszawy w najszybszym wariancie trwa 13 godzin i 56 minut.

Samochodem[edytuj]

Z Warszawy należy udać się DK2 na Poznań. W Łowiczu należy skręcić na DK 14 (kierunek Łódź), następnie w miejscowości Stryków na autostradę A2.

W okolicy Nowego Tomyśla zjechać na DK2 (kierunek Świecko), gdzie należy przekroczyć przejście grniczne. Po przekroczeniu granicy należy udać się autostradą nr 12 na Berlin, następnie autostradą nr 2 na Hanower i Kolonię. Po przekroczeniu granicy niemiecko-belgijskiej koło Akwizgranu (Aachen) należy udać się na Charleroi. Trzeba przekroczyć granicę belgijsko-francuską koło Mons i udać się autostradą A2 i A1 na Paryż. Odległość około 1600 km.

Autobusem[edytuj]

Bilety na autokary obsługujące Paryż można kupić online.

Przykładowe połączenia z Paryża do Polski:

Przykładowe połączenia autobusowe z Paryż do większych miast Polski: Autobus: Paryż - Katowice Paryż - Warszawa Paryż - Opole Paryż - Gdańsk Paryż - Suwałki Paryż - Kraków Paryż - Szczecin Paryż - Gliwice Paryż - Poznań Paryż - Kielce Paryż - Bydgoszcz

Kupując bilet przez internet oszczędzasz czas i pieniądze. W kilka minut dokonasz rezerwacji i opłacisz przejazd. Pozostaje wydrukować bilet i udać się do autokaru.

Komunikacja[edytuj]

Metro[edytuj]

Stacja metra

Metro paryskie strona metraskłada się z 16 linii o łącznej długości 221,6 km i 380 stacji. Pierwszą linie metra otwarto w 1900, a najnowszą linią jest linia nr 14 otwarta w 2003.

Dla turystów optymalnym rozwiązaniem jest zakup biletu Paris Visite. Bilet ten jest ważny na wszystkie środki transportu publicznego, włącznie z RER. Bilet można zakupić na większości stacji metra, z terminem ważności od 1 do 5 dni. Jego cena uzależniona jest od ilości stref na którą ten bilet obowiązuje. Z biletem powiązane są też zniżki do niektórych miejsc odwiedzanych przez turystów, niestety nie są to paryskie muzea.

Przy kupowaniu biletów warto zorientować się w jakiej strefie (zonie) znajduje się cel podróży. Bilet podstawowy t+ (1,5 euro)obowiązuje przez półtorej godziny w strefach 1-3. Gdy wybieramy się poza ten obszar (np. do Wersalu lub Disneylandu) należy zakupić bilety do danych miejsc.

Korzystniej wychodzi kupowanie biletów w pakietach po 10. Istnieje również opcja kupna biletu dziennego lub dwudniowego. Dla osób poniżej 25 roku życia polecam opcję biletu dla młodych, działającego przez jeden dzień (od otwarcia metra o 5.00 do jego zamknięcia) w weekendy lub święta. Bilet taki kosztuje 6,60 euro.

Warto zaopatrzyć się w mapkę metra dostępną na każdej stacji: plan metra

RER[edytuj]

Warto zobaczyć[edytuj]

Katedra Notre-Dame

Wieża Eiffla

Katedra Notre Dame

Łuk Triumfalny

Luwr

Bazylika Sacre Coeur

Panteon

Cmentarz Pere-Lachaise

Grande Arche de la Defense

Muzeum d'Orsay

Centrum Pompidou

Nauka[edytuj]

Praca[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Noclegi[edytuj]

Hotele[edytuj]

W mieście znajdziemy ponad 500 hoteli przygotowanych do przyjęcia dużej liczby turystów. Wcześniejsze rezerwacje najlepiej dokonywać on-line poprzez Portale rezerwacji miejsc hotelowych. W mieście działają praktycznie wszystkie sieci hotelowe.

Ceny hoteli zaczynają się od 40 EUR (tzw. hotele turystyczne). W centrum miasta ceny, nawet w dwu gwiazdkowych hotelach, mogą znacznie przekraczać 100 EUR za pokój. Hotele poza perifericem, a więc już nie w Paryżu, ale położone przy stacjach metra maja ceny za pokój ponad 150 EUR.

  • Ideal Hotel - 2-gwiazdkowy hotel mieści się w tradycyjnej siedmiopiętrowej kamienicy w południowej części centrum Paryża. W sąsiedztwie znajduje się dzielnica łacińska, Montparnasse, Park Montsouri oraz przystanki komunikacji miejskiej. Hotel oferuje bezpłatne śniadanie.
  • France Louvre - 3-gwiazdkowy hotel jest idealnie usytuowany w samym centrum Paryża, w pobliżu wielu atrakcji turystycznych tego miasta. Centrum Georges Pompidou, w którym znajduje się Muzeum Narodowe Sztuki Współczesnej, ogromna biblioteka publiczna oraz IRCAM, czyli instytut badań muzyki i akustyki znajduje się zaledwie 800 metrów od hotelu, a Bastylia, Wieża Eiffela oraz Luwr - niespełna kilometr.
  • Best Western Eiffel Segur - 3-gwiazdkowy hotel znajduje się w centrum Paryża, 500 metrów od Muzeum Inwalidów i jedynie półtora kilometra od Wieży Eiffela. Muzeum d'Orsay oraz Muzeum Rodin oddalone są od hotelu o niespełna 2 kilometry, a do siedziby UNESCO można dojść stąd piechotą.
  • Hotel Sophie Germain Paris - Sophie Germain Hotel jest dogodnie usytuowany na lewym brzegu Sekwany. Blisko Place Denfert-Rochereau, zaledwie kilka minut od dworca kolejowego Montparnasse i Dzielnicy Łacińskiej. Bardzo łatwy dostęp do imprez i wystaw organizowanych w Porte de Versailles i Villepinte. ["http://www.hotelsophiegermain.com"]
  • Hotel Paradis Paris 41 rue des Petites Ecuries (Métro: Bonne Nouvelle), +33 (0)1 45 23 08 22 (), [1]. Paradis to uroczy 3-gwiazdkowy hotel w 10. dzielnicy Paryża. Usytuowany w pobliżu prestiżowej l'Opéra Garnier.Hôtel Paradis usytuowany jest w typowo paryskiej ulicy drodze położonej pół pomiędzy Gare du Nord dworca kolejowego i prestiżowej OpéraGarnier w Paryżu. Pobliskie Grands Boulevards są idealne na zakupy i wieczorne rozrywki z tablicy teatrów i kin. Bezpośrednie linki metro zabierze Cię do katedry Notre-Dame, historycznej dzielnicy Saint-Germain czy Montmartre w żadnym momencie.
  • Hotel de Bellevue***67 rue Philippe de Girard (Métro: La Chapelle), +33 01 46 07 97 25 (, fax: 0146079758), [2]. , Towarzyski i przyjazny, Hotel de Bellevue Paris Gare du Nord znajduje się w legendarnym Montmartre, w pobliżu centrów handlowych, wielkich bulwarów oraz Muzeum Grevin.Darmowe Wi-Fi jest dostępny w całym hotelu. Winda, Przechowalnia bagażu, Hotel dla niepalących, sejf, usługi pralni, prasa, fax / kserokopie, transfer (bezpłatny), automat (napoje i przekąski), Zewnętrzna linia telefoniczna, parking przy rezerwacji, suszarka do włosów.24-godzinna recepcja, Rezerwacje na spektakle, taksówki, restauracje. 85-215€.
  • hotel antin saint georgesceny od 60 euro za pokój 2 osobowy z łazienką

Więcej informacji na temat rezerwacji miejsc hotelowych poprzez inrternet w artykule Wikitravel Portale rezerwacji miejsc hotelowych.

Apartamenty[edytuj]

Więcej informacji na temat rezerwacji miejsc hotelowych poprzez inrternet w artykule Portale rezerwacji miejsc hotelowych.

  • HOLIDAYFLAT – Najtańszy Sezonowy Wynajem Paryż (HOLIDAYFLAT wakacje), (phone=), (), [3]. Szeroki wybór apartamentów i pokoi typu studio, dobrych na wakacje lub podróż służbową do Paryża w bardzo niskich cenach. Pokoje dobre LowCost proponowany Holidayflat są prawdziwe dobry plan dla tych, którzy zdają sobie sprawę, że nie ma usług, a wszystko opiera się na samokontroli po poprzedniego klienta. Standardowe apartamenty i luksusowe wszyscy mogli cieszyć się indywidualną atmosferę. Od 19 € / noc dobry pokój dla 2 osób. Od 11 € / pokój dobre dla 1 osoby.  edit

Hostele[edytuj]

Dla osob szukajacych tanich noclegow bardzo przydatna jest strona www.hostelworld.com, dzieki ktorej mozemy znalezc tanie noclegi nie tylko w hostelach (bazujacych na tzw. dormitoriach), czyli pokojach wieloosobowych (zazwyczaj 4-6) ale takze w tzw. budget hotelach, ktore oferuja szereg rodzajow zakwaterowania, poczawszy od pokojow jednoosobowych z lazienka, dwu-osobowych z osobna lub wspolna lazienka(double bed lub twin bed )a na dormitoriach konczac. Ceny miejsc w dormitoriach zaczynaja sie od ok 10-12EUR, a pokoj dwuosobowy z lazienka mozna znalezc juz za 18 EUR za dobe za osobe.

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne