Ontario

noframe
Ontario
Herb miasta
noframe
noframe
Położenie Ontario
Powierzchnia 1 076 395 km²
Liczba ludności ok. 11 900 000
Strona www

Ontario [1] jest najbardziej zaludnioną i drugą co do wielkości prowincją Kanady. Na jej terenie znajduje się stolica Kanady Ottawa jak i stolica Ontario – Toronto, największe miasto Kanady. Graniczy z Quebec na wschodzie, Wielkimi Jeziorami i Stanami Zjednoczonymi na południu oraz z prowincją Manitoba na zachodzie.

Charakterystyka[edytuj]

Ontario
Widok na wodospad Niagara w nocnej scenerii

Północne Ontario jest trudno dostępne, ale i do tej dzikiej i niezwykle pięknej krainy z wartkimi rzekami, rozległymi lasami i arktyczną tundrą, dotrzeć można samolotem lub jedną z nielicznych malowniczych dróg czy linii kolejowych. Większość obszaru na północy jest słabo zaludniona, w przeciwieństwie do żyznych ziem południa, gdzie okolice jeziora Ontario przyciągnęły w ciągu stuleci miliony imigrantów. Zarówno największe miasto Kanady Toronto, jak i wodospad Niagara Falls – największa atrakcja turystyczna kraju, znajdują się w tej prowincji.

Miasta[edytuj]

Warto zobaczyć[edytuj]

  • Wyspa Manitoulin (Manitoulin Island) – największa wyspa na świecie, która otoczona jest słodką wodą. Piękne krajobrazy i wspaniała dziewicza natura to główne uroki tego miejsca.

Język[edytuj]

Urzędowymi językami w Ontario są angielski i francuski, jednak większość ludzi biegle posługuje się tylko angielskim. Im bliżej prowincji Quebec, tym większa szansa na spotkanie obsługi w restauracji mówiącej biegle po francusku. 91% ludności Ontario mówi biegle po angielsku.

Dojazd[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

Warto zobaczyć[edytuj]

Noclegi[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne