Obwód kaliningradzki

RU Kurshskaya kosa.JPG

Quick Facts
Stolica Kaliningrad
Powierzchnia 15 096
Ludność 937 400
Język rosyjski
Strefa czasowa rosyjska strefa czasowa, czas moskiewski-1, UTC+2

Obwód kaliningradzki - jednostka administracyjna Federacji Rosyjskiej, rosyjska eksklawa w Europie Środkowej, nad Morzem Bałtyckim.

Geografia[edytuj]

Klimat[edytuj]

Historia[edytuj]

Polityka[edytuj]

Według różnych źródeł stacjonuje od 25 do 52 tysięcy żołnierzy i marynarzy, a okolice Kaliningradu to najbardziej zmilitaryzowany obszar Federacji Rosyjskiej, istnieje tu największe skupisko obiektów militarnych w Europie.

"Według częściowo ujawnionych rosyjskich planów, opisanych w prasie fachowej, Obwód Kaliningradzki ma realizować ściśle określone cele wojskowo-polityczne. Pierwszym jest utrzymanie przewagi sił w regionie oraz polityczno-wojskowe oddziaływanie na sąsiadów. To oddziaływanie oznacza nie tylko osławione "prężenie muskułów". Zadanie nie jest trudne, skoro każdy startujący w Obwodzie samolot czy wypływający z portu okręt widać na polskich i litewskich radarach, położonych w pobliżu. Kiedy rosyjskie eskadry startują na ćwiczenia, ekrany radarów rozbłyskują dziesiątkami światełek." - cytat z jednego z forum parawojskowych.

Gospodarka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Pociągiem - najłatwiej dojechać d granic Polski pociągiem i przesiąść się na rower. Komunikacja "międzymiastowa" w obwodzie jest bardzo słabo rozwinięta, zarówno samochodowa jak i pociągowa.

Samochodem[edytuj]

Do granicy z obwodem - przejścia graniczne:

Samolotem[edytuj]

Okolice Chrabrowa, gdzie znajduje się główny port lotniczy Kalinigradu, powstały w 1922 roku jako niemieckie lotnisko wojskowe. Dopiero od 1986 roku zaspokaja ono potrzeby międzynarodowe.

Statkiem[edytuj]

Regiony[edytuj]

Miasta[edytuj]

Dużo budowli zaniedbanych, ale reprezentujących ciekawą architekturę. Dopiero zaczyna się tam ruch związany z odbudowa i zachowanem spuścizny po przodkach. Ponieważ jest to region specyficznie wojskowy, znajdziemy duzo budowli niegdyś o znaczeniu obronnym. Na pewno warto zwiedzić kopalnię bursztynu.

Komunikacja[edytuj]

Dróg sporo i dobrej jakości - bez problemu można podróżować samochodem. Policji mało, fotoradarów brak. Gęsta sieć dróg utwardzonych szutrowych dobrej jakości.

Wysokie koszta rozmów telefonicznych i wiadomości tekstowych: połączenia wykonane 18,14 zł/min., połączenia odebrane 6,05 zł/min., sms 1,97 zł/min (stan na 201209)

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Noclegi[edytuj]

Bez problemu można nocować w namiotach "na dziko" - obwód jest słabo zaludniony, miejscowi raczej się nie zbliżają do "innastranców", a jeżeli już to raczej spotkamy się z gradem pytań, a nie kamieni.

Kontakt[edytuj]

Przypisy[edytuj]

http://www.wdaniun.pl/wyprawy_z_sakwami/kaliningrad_2012/kaliningrad_2012.html

http://www.plew.info/verteiler_regionen.htm

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne