Nie zachwalaj

Wikitravel usilnie dąży do tego, aby nie przypominać broszury promocyjnej, która zachwalałaby jakikolwiek biznes, miasto czy usługę. Właściciele biznesów (restauracje, bary, hotele), tak jak każdy inny użytkownik Wikitravel, mogą swobodnie dodać informacje na stronie. Jednakże, pamiętając, że Wikitravel jest przede wszystkiem przewodnikiem turystycznym, strona nie powinna być używana dla celów promocyjnych.

Jak rozpoznać zachwalanie[edytuj]

Wprowadzane edycje zostaną przywrócone do stanu poprzedniego w przypadku nie postepowanie z poniższymi wskazówkami.

  • Nie zamieszczaj tego samego postu więcej niż jeden raz. Oczywiście, kompleks hotelowy może równocześnie mieć restauracje, bar, kafejkę” internetową i dyskotekę, jednakże musisz zdecydować, pod którą kategorią ("Gastronomia", "Rozrywka", "Nocleg") go umieścisz. Wyjątki od tej reguły mogą oczywiście występować w przypadku jeśli hotel ma bardzo znaną i oddzielnie nazwaną restauracje czy bar, który jest powszechnie znany. Ponadto, jakikolwiek biznes powinien zostać umieszczony jedynie w artykule miasta lub dzielnicy, w której operuje. Jeżeli artykuł dotyczący danego miasta nie istnieje, stwórz go.
  • Nie dodawaj tego samego linku więcej niż jeden raz w jednym miejscu, zarówno na stronie jak i w różnych artykułach. Nie ma potrzeby aby to robić, do tego w oczach społeczności Wikitravel będziesz postrzegany jako osoba zachwalająca dany biznes.
  • Opisuj, nie ponaglaj. Używaj obiektywnego tonu przy opisywaniu danej restauracji/baru/hotelu ("Posiłki w Restauracji X są świeżo przygotowywane"), zamiast ponaglać ("Przyjdź do Restauracji X i spróbuj ich przepysznej pizzy prosto z pieca!")
  • Staraj się unikać kwiecistych i niejasnych zwrotów przy opisywaniu; zamiast tego napisz dlaczego dane miejsce tak Ci sie spodobało. Post w stylu: „Ten piękny hotel jest wspanieale luksusowy” nie wnosi zbyt wiele. Lepiej jest napisać: „ Hotel posiadał podgrzewany basen, w każdym pokoju bylo jacuzzi i kominek, a z okna roztaczała się piękna panorama na Tatry” jest lepszy, gdyż wnosi więcej informacji dla użytkownika i jasno określa czego można się spodziewać po danym miejscu.
  • Staraj się unikać superlatyw (najlepszy, największy, najwyższy), chyba że są obiektywne.
  • Unikaj zaimków pierwszoosobowych. Nigdy nie pisz “nasza restauracja”, “oferujemy”, gdyż tego typu posty będą od razu usuwane.
  • Nie używaj CAPS LOCKa. W języku internetowym jest to mocno nie zalecane.
  • Nie przesuwaj swoich postów do początku strony. W większości przypadków posty powinny być ułożone alfabetycznie w danej sekcji. Przesuwanie swoich postów do początku strony uznawane jest jako zachwalanie i promowanie.

Konstruktywny wkład[edytuj]

Wskazówki dla właścicieli biznesów[edytuj]

Jeśli masz swój własny biznes (restaurację, bar, hotel) also firme marketingowa możesz się spodziewać, że zmiany, ktore wprowadzasz będą bardziej kontrolowane niż te wniesione przez podróżnikow. Jak zaznaczone wcześniej, każdy może edytować i zamieszczać informacje na Wikitravel, jednakże jakikolwiek post przypominający reklamę będzie usuwany. Aby zmniejszyć ryzyko usunięcia postu zamieszczonego przez Ciebie:

  • Stosuj wskazówki zamieszczone powyżej i nie zachwalaj niczego w swoich postach.
  • Utwórz własne konta użytkownika i określić siebie jako właściciela biznesu, jednakże nie promuj żadnych produktów ani usług. W ten sposób użytkownicy Wikitravel będą mieć większą przejrzystość i w razie potrzeby będą mogli się skontaktować z Tobą bezpośrednio.
  • Pod żadnym pozorem nie usuwaj i nie edytuj negatywnie postów zamieszczonych przez konkurencję, jeśli są one prawidłowe.
  • Nie usuwaj negatywnych postów zamieszczonych przez innych użytkowników odnośnie Twojego biznesu. Jeśli jednak uznasz, że są one niesprawiedliwe, napisz o tym w dyskusji, która jest dołączona do każdego artykułu i pozwól społeczności Wikitravel zdecydować co jest słuszne a co nie.
  • Umieszczaj dokładne ceny. Wiemy, że właściciele biznesów niechętnie zamieszczają tego typu informacje, ale są one niezbędne dla użytkowników. Jeśli cena się waha, napisz jaki jest przedział cenowy, np. "100-200 PLN, w zależności od sezonu".

Marketingowcy and SEOs[edytuj]

Uwaga: Wikitravel stosuje rel="nofollow" dlatego też nie ma żadnego pożytku dla SEO czy marketingowców w zamieszczaniu ogłoszenia promocyjnego na Wikitravel.

Każdego dnia pojawiają się na Wikitravel liczne wpisy próbujące promować sieci hotelowe, wycieczki turystyczne, restauracje czy bary. Jak wspomniano wcześniej, Wikitravel nie ma interesu w promowaniu czegokolwiek - jest to strona dla turystów, a nie właścicieli hoteli – dlatego też właściciele biznesów, którzy zamieszczają liczne wpisy niezgodne z zamieszczonymi tu wskazówkami mogą się liczyć się z tym, że ich posty zostaną usunięte, a w najgorszym przypadku ich konta zablokowane.

Przykłady[edytuj]

Dobrze. Poniżej zamieszczony jest wpis, który jest prawidłowym postem zamieszczonym przez właściciela biznesu. Jest dobrze sformatowany, zawiera przedział cenowy a jego opis zawiera przydatne informacje dla podróżnika.

  • Hotel XZY Gdańsk, Wiosenna 123, +48 888 5555555 (), [1]. Hotel posiada 55 pokoi, basen, całodobową siłownie, darmowy internet, dwie sale konferencyjne i spory kominek w lobby. Na miejscu czynna jest restauracja, otwarta codziennie w godzinach 10:00- 23:00, serwująca dania kuchni azjatyckiej w cenach od 20 PLN 100-200 PLN.  edit

Źle. Ten wpis dotyczy tego samego hotelu, jednakże adres jest nieprawidłowo sformatowany, nie ma przedziału cenowego, a opis jest jak z broszury promocyjnej.

  • Hotel XZY Gdańsk (Gdańsk), Wiosenna 123, Gdańsk. Hotel XZY znajduje się w Gdańsku. Jest on marzeniem każdego podróżnika, oddalony zaledwie chwilę od lotniska, centrum handlowego i innych atrakcji. Dobrze wyposażone pokoje sprawią, że będziesz chciał tu na pewno wrócić.  edit

Tego typu wpisy będą konsekwentnie usuwane.

Zobacz również[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki