Muzeum Figur Woskowych Madame Tussauds

Europa : Europa Zachodnia : Wielka Brytania : Anglia : Londyn : Muzeum Figur Woskowych Madame Tussauds

Logo muzeum w Londynie

Muzeum Madame Tussauds [1] położone jest w pobliżu stacji metra Baker Street. Jest to jedna z najpopularniejszych atrakcji turystycznych oferowanych przez Londyn. Madame (Marie) Tussaud przybyła po raz pierwszy do stolicy Wielkiej Brytanii w 1802 roku, przywożąc ze sobą wyrzeźbione głowy straconych francuskich arystokratów. Przez kilka lat obwoziła po kraju swoją kolekcję, by w 1835 roku otworzyć swoją pierwszą stałą wystawę właśnie przy Baker Street. Przez lata po śmierci Tussauds kolekcja była rozbudowywana – dziś w jej skład wchodzą figury postaci historycznych, polityków, oraz niezliczone podobizny współczesnych gwiazd filmu, muzyki i sportu. Pośród setek figur znajdziemy m.in. Szekspira, Dalai Lamę, Seana Connery’ego, Beatelsów, Darwina, królową Matkę, Kylie Minogue, a z Polaków – Jana Pawła II i Lecha Wałęsę. Woskowe modele przyciągają tłumy turystów z całego świata pragnących zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia ze światowymi osobistościami.

Sale i figury[edytuj]

Wystawa tych przepięknych figur woskowych podzielona jest na kilka części, gdzie zwiedzający mogą podziwiać znanych, jak i tych cieszących się złą sławą postaci zarówno w przeszłości jak i również w teraźniejszości. Wśród kilkuset figur można zobaczyć:

Figura gwiazdy muzycznej Beyonce
  • Strefa królewska i elitarna to najpopularniejsza wystawa z kolekcją członków rodziny królewskiej (Królowa Elżbieta II, książę Karol, William i Harry, Lady Diana itd) i światowych przywódców oraz liderów. Spotkać możemy tu międzi innymi Barracka Obamę, Tony'ego Blaira, Borisa Johnsona, Nelsona Mandelę, Angelę Merker, Gandiego, Nicolasa Sarkozy'ego i innych wielkich osobistości.
  • Gwiazdy Hollywood - to miejsce dla najsłynniejszych aktorów i gwiazd ekranu takich jak: Brad Pitt, Angelina Jolie, Jim Carrey, Cameron Diaz, Julia Roberts, Leonardo di Caprio, Nicole Kidman, Tom Cruise i wielu innych.
  • Osobistości świata kultury, sztuki i nauki - tu znajdziemy między innymi Alberta Einsteina, Pabla Picasso, Charlesa Dickensa.
  • Słynni przedstawiciele świata muzyki - kolekcja gwiazd estrady, wybitnych piosenkarzy i piosenkarek np: Freddie Mercury, The Beatles, Elvis Presley, Madonna, Michael Jackson, Justin Bieber, Beyonce itp.
  • Gwiazdy Sportu - wspaniała okazja by zobaczyć Davida Beckhama, Lewisa Hamiltona, Lance Armstronga, Pelego i innych znakomitych osobistości w świecie sportu.
  • Sala horroru (Chamber of Horrors)i Live scream experience - niesamowite wystawy mrożące krew w żyłach.
  • Oprócz wymienionych wyżej głównych sal i "działów" na terenie muzeum znajduje się wiele mniejszych pomieszczeń z innymi osobistościami ze świata mody, telewizji, filmów i kreskówek, historii i horroru. W Madame Tussauds mamy również wiele specjalnych atrakcji i wydarzeń, które cały czas się zmieniają (stała z nich to bardzo interesująca "podróż" taksówką - Duch Londynu, gdzie poznajemy historię miasta od czasów średniowiecznych).

Godziny otwarcia i ceny[edytuj]

Muzeum jest otwarte codziennie od godziny 9:30 do 17:30 w dni powszednie, natomiast w weekendy i święta od godziny 9:00 do 18:00. Podane godziny dotyczą momentu zakupu biletu i ostatniego wejścia, gdyż wystawa zamykana jest półtorej godziny później, a jest to wystarczający czas by obejrzeć całą kolekcję.

W przypadku zakupu biletów wstępu mamy kilka opcji do wyboru:

Spotkanie z gwiazdami...
  • Bezpośrednio przed wejściem do muzeum w kasach (należy być przygotowanym na długie kolejki) - wówczas bilet wstępu kosztuje 25 GBP dla osoby dorosłej oraz 21 GBP dla dzieci.
  • Za pośrednictwem zakupu na stronie internetowej [2] otrzymujemy Priority Access Ticket. Nie dosyć, że jest on o 10% tańszy (osoba dorosła 22,5 GBP, dzieci 18.50 GBP) to jeszcze możemy wybrać sobie godzinę wizyty i unikamy stania w kolejkach.
  • Bilety specjalne (np ALL INCLUSIVE, grupowe, rodzinne, COMBO - łączone z London Eye oraz innymi atrakcjami Londynu itd.) - wiele ciekawych opcji i zniżek w zależności od naszego wyboru. Szczegóły i opisy ofert oraz możliwość zakupu na stronie internetowej [3] lub pod numerem telefonu +44(0)871 894 3000.
  • Bardzo dobrą opcją jest również zakupienie biletu w ostatniej chwili (Last Admission). Wtedy cena spada o 50 % i osoba dorosła płaci 12.50 GBP, a dzieci 10 GBP. Mamy wtedy półtorej godziny na zwiedzanie, ale jest to w zupełności wystarczający czas na obejrzenie całej kolekcji. Bilety trzeba zamówić przez internet i są one dostępne tylko w pewnej, określonej ilości.

Adres i Dojazd[edytuj]

Muzeum Figur Woskowych Madame Tussauds znajduje się przy Marylebone Road w Londynie, NW1 5LR. Dojechać można w następujący sposób:

Lokalizacja Madame Tussauds
  • Metrem - budynek muzeum znajduje się tuż obok stacji Baker Street (dwie minuty spacerkiem). Kursują tu linie Bakerloo ,Jubilee, Circle, Metropolitan i Hammersmith & City, umożliwiając tym samym szybkie i wygodne dotarcie z centrum Londynu.
  • Pociągiem - Około 10 minut spacerem od muzeum znajduje się stacja kolejowa Marylebone Station. Inne dworce kolejowe, takie jak Euston, Paddington, Victoria, Waterloo i Charing Cross są położone w obrębie nie większym niż pięć stacji metra.
  • Autobusem - pod Madame Tussauds zatrzymują się następujące linie autobusowe: 13, 18, 27, 30, 74, 82, 113, 139 i 274. Przy ulicy Marylebone Road, tuż obok muzeum znajduje się także przystanek, na którym zatrzymują się autobusy dalekobieżne.
  • Samochodem - Marylebone Road to ulica będąca przedłużeniem drogi A40, jednej z głównych arterii Londynu. W dalszym kierunku zmienia się ona w Euston Road i przebiega obok dworca kolejowego Kings Cross.

Warianty

Działania

Docents

Inne języki