Modena

Europa : Włochy : Emilia-Romania : Modena
noframe
Modena

Położenie Emilia-Romania
Powierzchnia 182 km²
Liczba ludności 180 638
Numer kierunkowy 059
Strona www

Modena - miasto i gmina we Włoszech, w regionie Emilia-Romania, w prowincji Modena. Leży w dolinie Padu; przepływają przez nią dwie rzeki: Secchia i Panaro. 10 kilometrów na południe od miasta zaczynają się pierwsze wzniesienia Apeninów, a konkretnie Apeniny Toskańsko-Emiliańskie.

CharakterystkaEdytuj

DojazdEdytuj

SamolotemEdytuj

W pobliskiej Bolonii znajduje się port lotniczy, do którego rejsy z Polski oferują zarówno Ryanair (z Warszawy-Modlina) oraz Wizzair oferujący loty z Katowic.. Autobusowe połączenie z lotniskiem obsługuję komunalna firma przewozowa pod znakiem handlowym Aerbus http://www.atcm.mo.it./aerbus.asp . Czas przejazdu ok. 50 minut, bilet w jedną stronę 12 euro, tam i powrót 20 euro. Cena biletu obejmuje bagaż. Bilet można nabyć u kierowcy bez żadnych dopłat.

KolejąEdytuj

Znajduje się tu stacja kolejowa. Modena leży na linii kolejowej Mediolan - Bolonia. Kasy kolejowe (kolejki i bardzo wolne) zamykają o 21. W holu stacji są wielojęzyczne (brak jęz. polskiego) automaty biletowe akceptujące banknoty, monety i karty kredytowe. Należy pamiętać o skasowaniu biletu przed wejściem do pociągu w specjalnych żółtych kasownikach obecnych na całej stacji, są wbudowane także w automaty biletowe. Brak skasowania uważany jest za jazdę bez ważnego biletu. Na stacji znajduję się McDonald, a na peronach automaty z napojami i przekąskami. Okolice stacji obejmuję monitoring policyjny, jest w miarę bezpiecznie ale tradycyjnie dworzec przyciąga włóczęgów.

SamochodemEdytuj

Modena jest ważnym węzłem drogowym. Leży przy autostradzie A1 Mediolan - Neapol i A 22 Modena - Werona - Brennero. Wyjazd z autostrady Modena Nord jest w odgległości 5 km od centrum miasta, w pobliżu duże centrum handlowe i camping. Wyjazd z autostrady Modena Sud w odległości 10 km od centrum miasta.

AutobusemEdytuj

KomunikacjaEdytuj

Warto zobaczyćEdytuj

Najbliższe okoliceEdytuj

PracaEdytuj

NaukaEdytuj

ZakupyEdytuj

GastronomiaEdytuj

Festiwale, imprezyEdytuj

NoclegEdytuj

Bardzo droga baza hotelowa, hotele o najniższej cenie są przygnębiające. W okresie targów (także tych w Bolonii) znalezionie wolnego miejsca jest niemożliwe. Schronisko młodzieżowe Ostello della Gioventù San Filippo Neri znajduje się 300 metrów od stacji kolejowej w stronę centrum na Via S. Orsola, 48/52 (boczna od Corso Vittorio Emanuele).

KontaktEdytuj

BezpieczeństwoEdytuj

Informacje turystyczneEdytuj

WyjazdEdytuj

Przeczytaj w innym języku