Miami

noframe
Miami

Położenie Floryda
Powierzchnia 143,15 km²
Liczba ludności 382 894
Numer kierunkowy 305
Strona www

Miami - miasto w stanie Floryda w Stanach Zjednoczonych, nad Atlantykiem. Leży na szerokości geograficznej 25°46' N, prawie na zwrotniku Raka (23°27' N). Najdalej wysunięte na południe duże miasto w kontynentalnych USA.

Charakterystka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Znajduje się tu jeden z największych portów lotniczych USA.

Koleją[edytuj]

W Miami znajduje się stacja kolejowa.

Samochodem[edytuj]

Miami jest wielkim węzlem drogowym.

Autobusem[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

Warto zobaczyć[edytuj]

  • Archipelag Florida Keys rozciągający się na południowy zachód od Miami wgłąb Zatoki Meksykańskiej. Biegnie po nim droga stanowa US-1 Overseas Highway (z ang. Zamorska autostrada) – na końcu archipelagu znajduje się miasto Key West, które jest również najdalej wysuniętym na południe punktem kontynentalnych Stanów Zjednoczonych (tylko 90 mil do Kuby).
  • Park Narodowy Everglades [1] – około 1h godziny samochodem od Miami, oferuje cała gamę zajęć typu wycieczka land rowerem czy kajakiem. Wzdłuż drogi przecinającej park na wskroś rozlokowane są szlaki (niektóre w formie drewnianej promenady). Warto poświęcić cały dzień, cena: do $4.50 za osobę (im więcej osób, tym taniej).

Praca[edytuj]

Aby móc pracować w Miami, należy być albo obywatelem Stanów Zjednoczonych, albo posiadać wizę uprawniającą do pracy, w przeciwnym wypadku jakakolwiek praca będzie nielegalna, a osoba pracująca nielegalnie i posiadająca wizę turystyczną traktowana będzie jako nielegalny imigrant.

Jedynym wyjątkiem są statki turystyczne i jachty zawijające do portu w Miami – może pracować na nich każdy, gdyż pływają one po międzynarodowych wodach i właściciele mogą zatrudniać kogo chcą.

Nauka[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Wizyta w Miami może być doskonałą okazją do zrobienia zakupów – sklepy kuszą atrakcyjnymi obniżkami i promocjami, należy jednak pamiętać, iż Miami jest typową turystyczno-wakacyjną destynacją, więc warto odwiedzić kilka sklepów zanim zdecydujemy się na zakup – czasem ten sam produkt w sklepach tej samej sieci może mieć cenę różną o 50%, innym razem jeden ze sklepów tej samej sieci może rozdawać kupony rabatowe przy zakupie za określoną kwotę, a inne nie.

Ważne: wszystkie ceny w sklepach podane są bez podatku od sprzedaży (GST – good sales tax), który na Florydzie wynosi 7% od większości towarów i usług.

Gdzie warto udać się na zakupy?[edytuj]

  • Aventura [2] – duże centrum handlowe połączone z czterema domami towarowymi (między innymi Macy's [3], Sears [4]) znajdujące się na północy Miami.
  • Bayside Marketplace [5] – położony nad samą zatoką warto odwiedzenia chociażby dla samego widoku.
  • Collins Avenue w Miami South Beach, między 3 a 15 ulicą – wiele sklepów, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie.
  • Lincoln Road [6] – czyli ulica przerobiona na centrum handlowe, znajduje się w centrum Miami Beach. W niedziele odbywa się tu targ farmerów.
  • The Falls [7] – centrum handlowe na otwartym powietrzu uroczo położone wzdłuż sztucznego potoku i małych jeziorek, znajduje się na południu Miami.

Gastronomia[edytuj]

Winter Music Conference jedna z największych konferencji muzycznych na świecie. co roku w marcu w Miami, szczegóły na www.wintermusicconference.com Najwięksi producenci muzyki klubowej , największe gwiazdy i mnóstwo celebrytów.

Nocleg[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne