Marrakesz

noframe
Marrakesz

Położenie Maroko
Powierzchnia 6,2 km²
Liczba ludności 2 453 000

Marrakesz - miasto w południowym Maroku. Około 1,5 mln mieszkańców.

Charakterystyka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Samochodem[edytuj]

Koleją[edytuj]

Autobusem[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

Z lotniska można dojechać autobusem do centrum (20Dh)albo taksówką (ok. 50Dh), ale taksówkarze żądają zazwyczaj 100Dh.

Poruszanie się taksówkami jest stresujące. Taksówkarze domagają się około 3 razy większej opłaty niż powinien kosztować przejazd. Można: albo negocjować przed rozpoczęciem jazdy, co nie jest bardzo przyjemne i niekoniecznie efektywne, albo wręczyć dokładną kwotę po przejeździe na miejsce i odejść. Prawdopodobnie będą krzyczeć, ale nie zostawią samochodu. Poruszanie się taksówkami po mieście jest na tyle stresujące, że czasem jest lepiej chodzić pieszo.

Marokańczycy mogą być bardzo aroganccy, zwłaszcza w stosunku do kobiet . Nie należy pytać przechodniów o drogę - mogą skierować Cię w złą stronę, a dodatkowo żądać opłaty . Jeśli wyglądasz na kogoś, kto zgubił drogę możesz stać się ofiarą oszustwa. Będą próbować wyciągnąć od Ciebie pieniądze za wskazanie kierunku, a taksówkarze zażądają nawet 5 razy więcej niż powinni. Jednak jeżeli masz podstawową mapę nie można się zgubić. Jeżeli istnieje taka potrzeba najlepiej o drogę zapytać innego turystę. Nie należy dawać pieniędzy dzieciom za wskazanie kierunku - to jest demoralizujące i nie efektywne.

Warto zobaczyć[edytuj]

Nauka[edytuj]

Praca[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Należy wziąć pod uwagę, że jak w każdym kraju arabskim, tak i w Maroku, targowanie się jest na porządku dziennym. Proponowana cena jest zazwyczaj trzy razy wyższa niż rzeczywista. Jeśli np. podawana jest cena 100Dh to zaczynamy negocjować od 10Dh i na końcu płacimy około 30Dh. "Negocjacje" są czasochłonne jednak możliwe jest uzyskanie dobrej ceny. Należy kupować tylko niezbędne towary, lub te pamiątki, które naprawdę chcesz to mieć.

Można być oszukanym nawet przy zakupie wody, w normalnie wyglądającym sklepie. Trzeba mieć dużo drobnych i dawać odliczoną kwotę.

Gastronomia[edytuj]

Restauracje są drogie.

Można coś zjeść na środku głównego placu w czymś w rodzaju namiotów, smacznie i tanio. Alkohol jest drogi. Najtańsze piwo to ok 25DH za butelkę było na rogu placu w Le Bohemia (2008).

Noclegi[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Miasto , przy zachowaniu normalnych środków zachowania jest bezpieczne. Najlepiej ignorować wszelkiego rodzaju zaczepki, których jedynym celem jest wyciągniecie od turysty pieniędzy. Nigdy nie należy dawać pieniędzy za udzielenie informacji itd.

Jeżeli to możliwe należy unikać rozmów z przypadkowo spotkanymi mieszkańcami, oprócz pracowników hoteli, restauracji czy policji.

Powinno się unikać wszelakiego rodzaju okazjonalnie napotkanych przewodników, mogą próbować w jakiś sposób nieświadomego turystę wykorzystać.

Nie bardo jest możliwe aby się zachowywać elegancko w stosunku do zaczepiających mieszkańców. Turysta aby się nie stał łupem oszustów musi albo ignorować zaczepki, albo być bardzo asertywnym, a nawet czasami agresywnym. Czasami kończy się to przeklinaniem na pożegnanie. Trudno, należy, nie wdając się w dalsze dyskusje odejść.

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne