Malaga

noframe
Malaga

Położenie Andaluzja
Powierzchnia 398,25 km²
Liczba ludności 558 287
Strona www

Malaga - miasto w regionie Andaluzja w południowej Hiszpanii, położone nad Morzem Śródziemnym, u podnóża Gór Betyckich. Stolica prowincji Malaga.

Charakterystka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Znajduje się tu port lotniczy. Obecnie znajdują się tam dwa terminale.

Koleją[edytuj]

Znajduje się tu stacja kolejowa. Stacja nazywa się Maria Zambruno. Obsługiwana jest przez pociągi zwykłe i AVE.

Samochodem[edytuj]

Malaga jest ważnym węzłęm drogowym. Autostrady są bezpłatne z pięknymi widokami. Warto udać się w podróż z Malagi do Marbelli.

Autobusem[edytuj]

Statkiem[edytuj]

W Maladze otwarto w 2009 port pasażerski.

Komunikacja[edytuj]

W centrum Malagi spora ilosc autobusow, jednakze by dostac sie do okolicznych miejscowosci mozna skorzystac z cercanias (pociag), jednakze najlepiej wypozyczyc samochod.

Warto zobaczyć[edytuj]

Centrum historyczne Malagi, Katedra, Alcazaba, Gibralfaro, Muzeum Picassa, Miejsce Narodzin Picassa.

Benalmadena z piekna marina. Nerja miejscowosc turystyczne popularna wsrod mieszkancow. Mijas miasteczko z pieknymi widokami na Costa del Sol, typowe biale zabudowania. Luksusowa Marbella jest pelna ekskluzywnych restauracji barow na plazy, znajduje sie tam restauracja Antonio Banderasa.

Praca[edytuj]

Duże bezrobocie, szanse na znalezienie pracy są dość nikłe.

Nauka[edytuj]

Malaga posiada własny uniwersytet.

Zakupy[edytuj]

Ulica calle Molina Lario jest jedna z najbardziej popularnych i oferuje ogromna ilosc sklepow, roznych projektantow mody.

Gastronomia[edytuj]

Szczegolnie polecane sa tapas, serwowane w praktycznie kazdym barze oraz restauracje tzw chiringuitos, gdzie specjalnoscia jest espeto (sardynki z gilla). Warto sprobowac wino 'Malaga Dulce'. Winiarnia Pim Pim (z widokiem na Alcazabe) polecana dla znawcow wina.

Sczegolnie polecana Feria de Malaga, Noche de San Juan.

Nocleg[edytuj]

Apartamenty[edytuj]

Apartamenty to nowoczesna forma noclegu, która na przestrzeni ostatnich kilku lat zyskała sobie całkiem spore grono zwolenników. Turyści z całego świata świata zamiast bezosobowych pokoi hotelowych wybierają apartamenty, które są w pełni urządzonymi mieszkaniami. Wynajem takiego lokalu jest prosty i dokonuje się go najczęściej za pośrednictwem któregoś z internetowych serwisów rezerwacyjnych.

Hotele[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Należy uważac na kieszonkowców, szczególnie ze strony Romów i Marokańczyków.

Informacja turystyczna znajduje sie w wielu miejscach. Warto rozpoczac zwiedzanie miasta sprzed portu gdzie rowniez najduje sie informacja turystyczna.

Wyjazd[edytuj]

Warto zabrac ze soba krem z wysokim filtrem (szczgolnie w okresie od kwietnia do pazdziernika), nakrycie glowy. Najlepiej unikac najgoretszych miesiecy tzn czerwca lipca i sierpnia, ze wzgledu na temperatury dochodzace do ponad 40'C.

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne