Korea Północna

Azja : Daleki Wschód : Korea Północna
Położenie
LocationNorthKorea.png
Flaga
Kn-flag.png
Quick Facts
Stolica Pjongjang
Ustrój polityczny totalitaryzm
Waluta won północnokoreański
Powierzchnia 120 540
Ludność 22 666 000
Język koreański
Religia ateizm
numer kierunkowy +850
Domena internetowa .kp
Strefa czasowa UTC +9

Korea Północna - państwo totalitarne, komunistyczne powstałe w północnej części Półwyspu Koreańskiego po II wojnie światowej na terenach zajętych przez Armię Czerwoną. Totalitarną władzę sprawuje oparta na idei dżucze monopartia, Koreańska Partia Pracy. Graniczy z: Rosją na północnym wschodzie, Chinami na północy, Republiką Korei (Koreą Południową) od południa. W Chinach oraz w samej Korei Północnej kraj zwany jest Pukchosŏn ("Północny Chosŏn"; 북조선; 北朝鮮). Bukhan ("Północny Han"; 북한; 北韓) to nazwa popularna wśród mieszkańców Korei Południowej.

Geografia[edytuj]

Klimat[edytuj]

Historia[edytuj]

Polityka[edytuj]

Gospodarka[edytuj]

Korea Północna zalicza się do krajów opóźnionych w rozwoju.

Dojazd[edytuj]

Samochodem[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Największym portem lotniczym Korei Północnej jest międzynarodowy port lotniczy Pjongjang.

Koleją[edytuj]

Do stolicy Pyongyang można dostać się głównym szlakiem z Pekinu prowadzącym przez nadgraniczne Dandong po stronie chińskiej i po przekroczeniu rzeki Yalu(Jalu) Shinuiju po stronie północnokoreańskiej. Pociąg kursuje cztery razy w tygodniu, a bilety powinniśmy zarezerwować kilka dni wcześniej. Możemy to zrobić samodzielnie lub za pośrednictwem agencji bądź biura podróży co jest bardziej kosztowne, ale bezpieczniejsze i pewniejsze.

Istnieje także drugi szlak prowadzący przez granicę z Rosją bardziej interesujący, ale także bardziej ryzykowny. Pociąg relacji Moskwa-Pyongyang kursuje dwa razy w miesiącu przez tzw. szlak Tumangan. Ta trasa jednak nie jest polecana turystom ze względu na trudności związane z odprawą celną i dużym ryzykiem niepowodzenia. Przejście graniczne Hasan/Tumangan jest przeznaczone głównie dla Koreańczyków wracających zazwyczaj z pracy w Rosji, dlatego widok turystów w wagonie północnokoreańskim może zaskoczyć strażników. Jeżeli na tej trasie pojawiają się turyści są to zazwyczaj grupy rosyjskie, które jednak przemieszczają się w celach handlowych do nieodległej strefy ekonomicznej. Przekroczenie tej granicy może być niebanalnym pomysłem dla osób nie lubiących trzymania się sztywnego planu podróży lub utartych szlaków.

Autobusem[edytuj]

Statkiem[edytuj]

Regiony[edytuj]

Miasta[edytuj]

Ciekawe miejsca[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

Język[edytuj]

Językiem urzędowym w Korei Północnej jest koreański.

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Noclegi[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Wskaźnik przestepczości praktrycznie i oficjalnie nie istnieje ze względu na dużą rygorystykę ustroju Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej. Turysta może czuć się całkowicie bezpiecznie pod warunkiem, że nie narusza zasad i dostosuje się do panującego ustroju. Ważne jest, aby pomimo własnego światopoglądu nie wykazywać krytyki wobec Ideologii Dżucze i Umiłowanego Wodza Kim Dzong Ila oraz jego zmarłego ojca Wielkiego Przywódcy Kim Ir Sena, którzy są otoczeni powszechną czcią i szacunkiem. Krytyka ta może się skończyć w najlepszym przypadku upomnieniem lub wydaleniem z kraju a w najgorszym zesłaniem do więznienia lub do obozu pracy. Dla obywateli polskich pomocny może być adres polskiej ambasady w Pyongyangu. [1]

Zdrowie[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Przedstawicielstwa dyplomatyczne akredytowane w Jemenie[edytuj]