Kolonia

noframe
Kolonia

Powierzchnia 405,15 km²
Liczba ludności 967 000
Strona www

Kolonia - czwarte co do wielkości miasto Niemiec i największe w Nadrenii Północnej-Westfalii. Lezy na zachodzie Niemiec nad rzeką Ren, między Bonn a Dusseldorfem. Jest najważniejszym gospodarczym, kulturalnym i historycznym miastem Nadrenii. Ma prawie 1 mln mieszkańców.

Widok na Katedrę

Charakterystyka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Port lotniczy Kolonia/Bonn - położony 15 km na południowy wschód od Kolonii. Do miasta można dojechać pociągiem lokalnym w około 15 minut.

Samochodem[edytuj]

Kolonia jest wielkim węzłem drogowym. Krzyżują się tu autostrady A1 Dortmund-Saarbrucken, A3 Dusiburg-Frankfurt nad Menem i A4 Akwizgran-Drezno.

Koleją[edytuj]

Kolonia jest wielkim wielkim węzłęm kolejowym.

Autobusem[edytuj]

Niemcy to jeden z najlepiej skomunikowanych z Polską krajów Europy, dlatego znalezienie autokaru z Polski do Kolonii nie nastręczy problemów. Regularne połączenia autobusowe z Polski do Kolonii realizuje kilkunastu przewoźników.

Bilety na autokary obsługujące Kolonia można kupić online za pośrednictwem systemu rezerwacji biletów autobusowych.

Przykładowe połączenia z Kolonii do Polski:

Przykładowe połączenia autobusowe z Kolonii do większych miast Polski: Autobus: Kolonia - Katowice Kolonia - Warszawa Kolonia - Opole Kolonia - Gdańsk Kolonia - Suwałki Kolonia - Kraków Kolonia - Szczecin Kolonia - Gliwice Kolonia - Poznań Kolonia - Kielce Kolonia - Bydgoszcz

Kupując bilet przez internet oszczędzasz czas i pieniądze. W kilka minut dokonasz rezerwacji i opłacisz przejazd. Pozostaje wydrukować bilet i udać się do autokaru.

Skorzystaj z wyszukiwarek biletów autobusowych:

tanie-bilety-autobusowe.pl

autokarowe-bilety.pl

Komunikacja[edytuj]

Komunikacja publicza składa się z sieci tramwajowej, autobusowej i szybkiej kolei miejskiej S-Bahn.

Warto zobaczyc[edytuj]

  • Katedra
  • Ratusz
  • Liczna kościoły
  • ZOO
  • Akwarium
  • Seilbahn
  • Muzeum Ludwig

  • Phantasialand

Praca[edytuj]

Nauka[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Restauracje włoskie: La Vita, Grande Milano, Vapiano, Boccalino, Trattoria Salento, Pane e vino

Restauracje chińskie: Konfuzius, King Wah, Lin's Garden, Dynastie

Restauracje japońskie: Sumo, Kyoto, Tokyo Sushu

Restauracje indyjskie: Tandoor Palace, Ganesha, Jaipur, Taj Mahal

Restauracje greckie: Tavernaki, Oasis, Sokrates, Irodion, Aphrodite

Restauracje hiszpańskie: La Plata, Los Flamencos, El Barrilito, La Sevillana

Restauracje tureckie: Bosporus, Merhaba, Mevlana, Konak

Pizzerie: Pizza Hut, San Remo, Joey's Pizza, Caminetto, Hansa Gourmet, Tele Pizza

Noclegi[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Przewodnik turystyczny www.kolonia-polonia.de

Kolonia-Polonia poleca wspaniałą propozycja na nowy cel wycieczkowy: KOLONIA. Zachwycające miasto, ciekawe i malownicze położenie w zachodnich Niemczech, dobre połączenie samolotowe, autobusowe i kolejowe oraz bliskość do kolejnych europejskich metropoli kuszą codziennie miljony turystów.

Każdego turystę przyciąga do Kolonii zupełnie co innego: jedni przybywają z grupami przelgrzymkowymi, by zwiedzić katedrę oraz średniowieczne kościoły, oddać cześć licznym relikwiom, szczególnie relikwiom Trzech Króli, patronom miasta. Dla innych pobyt w Kolonii to podróż w architekurze, sztuce oraz w historii ubieglych stuleci, począwszy od panowania Rzymian, poprzez sztukę wspólczesną. Na nich czekają słynne na całym świecie muzea sztuki, archeologii i malarstwa. Jeszcze inni szukają w nadreńskiej metropoli rekreacji i wypoczynku, zwiedzają starówke, odpoczywają podczas rejsu po Renie, odwiedzają liczne koncerty oraz zimą przepiękne i bajkowe jarmarki bożonarodzeniowe. Tutaj dla nikogo nie zabraknie atrakcji. Dzieci czekają w Kolonii odwiedziny w ZOO i w akwarium, kolejka linowa łącząca obie strony Renu, liczne odpusty i kiermasze oraz co najmniej jednodniowa wizyta w pobliskim parku rozrywki Phantasialand. A zagorzali smakosze piwa? Dla wielbicieli piwa Kolonia to istny raj na ziemi. Tutejsze piwo ”kölsch”zostało już w 1997 roku uznane przez Unię Europejską jako chroniona regionalna specjalność, do których należą nieliczne napoje alkoholowe takie jak na przykład francuskie czerwone wino Bordeaux oraz włoskie wino Chianti.

Piękno oraz bogactwo kulturalne tutejszych rejonów jest fascynujące. O czym jeszcze nie wpomniałam, to piąta pora roku. Tak kolończycy nazywają karnawał. Co roku jedenastego listopada o godzinie 11:11 rozpoczyna się stan wyjątkowy i nic nie jest już tak, jak przedtem. Obojętnie od pory dnia i nocy, obojątnie gdzie, czy w banku, na ulicy, czy w sklepie, wszędzie wędruja kolorowo i wesoło przebrani mieszkańcy miasta oraz setki turystów, corocznie odwiedzająch koloński karnawał, radośnie krzyczących „Kölle Allaf”.

Kolonia jest miastem znanym z otwartości i serdeczności. Tutaj każdy czuje sie swojsko i swobodnie, zarówno pielgrzym, wielbiciel historii i sztuki, typowy turysta, szukający ciekawych regionalnych atrakcji a przede wszystkim smakosz piwa, zwolennik dobrego humoru i wesołej zabawy. Kolonia jest w sam raz zarówno do tańca jak i do różańca.

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne