Koblencja

Koblencja

Położenie Nadrenia-Palatynat
Powierzchnia 105,02 km²
Liczba ludności 106 293
Strona www

Koblencja - miasto na prawach powiatu położone w zachodniej części Niemiec (kraj związkowy Nadrenia-Palatynat), port rzeczny u ujścia Mozeli do Renu. Mieszka tam 106.000 osób (grudzień 2008).

Deutsches Eck

Charakterystka[edytuj]

Koblencja należy do najstarszych miast Niemiec,pamiętająca czasy rzymskie.Położona w dolinie Renu w miejscu gdzie wpada do niego Mozela. To trzecie co do wielkości miasto landu nadrenia-Palestynat.Miasto liczy w chwili obecnej109 tysięcy mieszkańców. Jest siedzibą Uniwersytetu Koblenz-Landau.

W 1992 roku miasto to świętowało 2000 lat swego istnienia.Łacińska nazwa miasta Confluentes (co oznacza razem płynące)wywodzi się właśnie od miejsca połączenia biegu Renu i Mozeli,które tworzy tzw.Deutsche Eck. Miasto,a w zasadzie wiele jego budowli wpisano na listę dziedzictwa kultury UNESCO.Nazwano je też północną bramą do przepięknych widokowych miejsc górnej części Renu środkowego obfitującego w winnice,zamki i osławioną wierszem Heinego,oraz legendami skale i nimfie Lorelay.Zresztą te krajobrazy wpisano także na listę UNESCO.

Henryka Heine i jego wiersz Loreley. Poniżej zamieszczone jest tłumaczenie Stefana Zarębskiego:

Lorelei

Sam nie wiem, co mnie tak gnębi,

Czemu mi smutno dziś.

Wspomnieniem dawnej legendy

Natrętna powraca myśl.

Coraz to ciemniej i chłodniej,

Spokojny płynie Ren -

Szczytom ostatnie śle ognie

Dogasający dzień.

Dziewica cudna – wysoko

Na skalny wyszła głaz,

Płonie klejnotów jej złoto,

Lśni złotych włosów blask.

Czesze je złotym grzebieniem

I w tęskny zawodzi ton:

Bije melodia nad Renem

Jak czarodziejski dzwon.

Żeglarza, co łódką sunie,

Zniewolił dziki jej żal:

Już patrzy do góry, ku niej

-

Oddany na łaskę fal.

Żeglarzu – twa łódka w końcu

Pryśnie o głazu skraj:

Swą pieśnią urzekającą

Zabija Lorelei…

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Koleją[edytuj]

Znajduje się tu stacja kolejowa.

Samochodem[edytuj]

Koblencja jest ważnym węzłem drogowym.

Statkiem[edytuj]

W Koblencji jest duży turystyczny port ,gdzie cumuje wiele statków rzecznych proponujących rejsy liniowe,jak również wycieczkowe. W sezonie prawie w każdej chwili znajdziesz ciekawy rejs po Renie czy Mozeli. Jednym z flagowych towarzystw przewozowych i wycieczkowych jest Köln-Düsseldorfer Deutsche Rheinschifffahrt AG. Polecam wycieczkę wspaniałymi statkami tej firmy mogących zabrać 1000 pasażerów i więcej w luksusowych warunkach do Rüdesheim. Zapewniam,że można zachłysnąć się widokami i komfortem podróży.Jednak taka wycieczka zajmuje praktycznie cały dzień,dostarcza niesamowitych wrażeń,Koszt takiego rejsu w dwie strony około 25 Euro. Ale w swej atrakcyjności inne towarzystwa przewozowe nie ustępują temu i proponowany jest naprawdę duży wybór tras wycieczkowych.

Komunikacja[edytuj]

Warto zobaczyć[edytuj]

W mieście o takiej historii,mieście tak przecudnie położonym nie można narzekać na brak ciekawych upajających swym pięknem i dziedzictwem kultury miejsc. Już samo położenie geograficzne miasta musi zachwycić turystę. Splot rzek,wzgórza,krainy geograficzne przecudne przecież swym krajobrazem,zamczyskami i twierdzami otoczone i majestatyczną zabudową miasta.Piękną bazyliką,kościołami,pałacami,muzeami i uliczkami starego miasta przepojonymi tchnieniem minionego czasu.Wąskimi,uroczymi i zielenią...a przecież na wskroś nowoczesne. To miasto musisz zobaczyć. Dla mnie to miód w ustach,to przepiękna ziemia.Dostojna swą historią,swym zaczarowanym klimatem,ludźmi tutaj mieszkającymi i ogromem turystów z całego świata. Miasto godne historii EUROPY!Miasto,jego rzeki,statki,...Zawitaj tutaj,bo warto... Trudno byłoby zacząć opisy miejsc szczególnych nie rozpoczynając od splotu tych dwóch rzek niespokojnych,a majestatycznych zarazem:

1- Deutsche Eck- Obraz języka ziemi lub dziobu okrętu kształt ma to przepięknie usytuowane u zbiegu tych potężnych rzek, miejscu splotu wód Renu i Mozeli na którym majestatycznie góruje potężny przesiąknięty historią pomnik Wilhelma I. Pomnik,który cesarz Wilhelm II wybrał w 1891 roku jako miejsce kultu jego dziadka, który zjednoczył Rzeszę Niemiecką. Wraz z upadkiem Rzeszy Niemieckiej w 1945 roku zniszczono(zbombardowano) również pomnik a pozostały po nim cokół został ustanowiony przez prezydenta Niemiec Theodora Heussa w maju 1953 pomnikiem niemieckiej jedności. W końcu 1993 roku pomnik został zrekonstruowany i postawiony ponownie na cokole, gdzie wznosi się z gracją nad Renem i Mozelą na wysokość 37 metrów, przyciągając co roku ponad dwa miliony osób. Otoczony rzekami,twierdzą górującą na prawym brzegu Renu zwaną Festunf Ehrenbreistein,oraz przepiękną zabudową miasta i zielenią-musi zauroczyć!!

2-Twierdza (Festung Ehrenbreitstein)-miejsce szczególne!Ponad sto metrów bezpośrednio nad zbiegiem tych rzek góruje swą dostojnością,historii i...możliwościami podziwu piękna tych okolic.jak z lotu ptaka patrzysz na tą przecudną krainę,podziwiając z tarasu twierdzy,lub platformy widokowej zbudowanej specjalnie na wystawę kwiatów 2011...Przepiękna manifestacja przyrody..piękna pieśni,piękna tradycji. Patrzeć i podziwiać. Twierdza ta jest drugą co do wielkości z zachowanych w Europie.Chociaż dzisiejszą formę przybrała w latach1817-1828,to jej historia sięga roku 1000.Zaś wykopaliska archeologiczne świadczą,że miejsce to było zamieszkiwane jeszcze wcześniej. Dzisiaj w budowlach tej twierdzy znajduje się muzeum ,oraz centrum młodzieżowe. Z Deutsche Eck do twierdzy dostaniesz się panoramiczną kolejką linową ,która nad Renem wywiezie cię na drugi brzeg,a w zasadzie 117 metrów wysoką skałę,miejsce usytuowania twierdzy i wielkich terenów parku,który w 2011 roku zajmowała znaczna część wystawy kwiatów Buga2011.Do dzisiaj w tym dużym terenie zobaczysz wiele roślin i kwiatów-niewątpliwą spuściznę tej wystawy. Zapewniam,że zwiedzanie twierdzy,jazda kolejką linową,oraz przepiękne widoki krajobrazu Koblencji z platformy widokowej,to niezapomniane chwile i wielkie doznania estetyczne.

3. zamek książęcy (XIII, XVI w.),

4. Bazylika St. Castorkirche (IX w.)

5.Kościół(NMP) Liebfrauenkirche (XII-XV w.),

6. Pałac elektorski

7. Teatr (XVIII w.).

8 Muzea

Praca[edytuj]

Nauka[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Nocleg[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne