Kaprun

Widok na stację narciarską, do której dojeżdzają kolejki linowe

Kaprun jest alpejską miejscowością w Austrii, którą z pewnością docenią wszyscy narciarze i snowboardziści. Leży ona u podnóża lodowca Kitzsteinhorn, na który można wjechać jedną z dwóch kolejek linowych.

Dojazd[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

Autobusy kursują z Kaprun do stacji kolejek górskich.

Warto zobaczyć[edytuj]

Warto spróbować[edytuj]

Widok na igloo i snowpark.

Atrakcją są oczywiście świetnie przygotowane stoki, na których jeździć można także w lecie. Do dyspozycji amatorów białego szaleństwa jest gondola, kilka wyciągów krzesełkowych (w tym z podgrzewaną kanapą), orczyków i jeden talerzyk. Jest również druga gondola, ale pełni ona bardziej funkcję transportu między stacją narciarską, a szczytem lodowca, gdzie znajduje się taras widokowy. Trasy zjazdowe są przygotowane bardzo profesjonalnie, są bardzo dobrze połączone, dzięki czemu można je zmieniać również w trakcie szusowania w dół. Talerzyk ulokowany jest przy szczycie i doprowadzi nas prawie do samego budynku z tarasem widokowym, ale głównie umożliwia dotarcie do specyficznych tras zjazdowych (trasy falowane i z muldami). W wyższej części znajduje się kilka orczyków, z których można korzystać również w lecie. W niższych partiach komunikację zapewniają wyciągi krzesełkowe, a jeszcze niżej wspomniana gondola (która jest de facto tak duża, że sprzęt zabiera się do środka przy wsiadaniu). W obrębie kompleksu znajduje się również snowpark z przeszkodami o różnym stopniu trudności.

Na stoku można zjechać do wielkiego igloo, rokrocznie sponsorowanego przez firmę Volvo (w środku nawet znajduje się samochód tej marki) i napić się wódki z lodowego kieliszka (lub wypić coś innego z normalnej szklanki), siedząc na lodowym bloku przykrytym wilczymi skórami.

Zakupy[edytuj]

W miejscowości znajduje się przynajmniej jeden supermarket.

Gastronomia[edytuj]

Rozrywka[edytuj]

Nocleg[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Parę kilometrów od Kaprun znajduje się Zell am See, inny bardzo interesujący resort sportów zimowych (obowiązuje tutaj karnet ten sam, co na lodowcu).

Warianty

Działania

Docents

Inne języki