Jinan

Jinan

Położenie Szantung
Powierzchnia 8177 km²
Liczba ludności 5 900 000
Numer kierunkowy 531
Strona www

Jinan - miasto w Chinach, stolica prowincji Szantung, nad rzeką Huang He. Liczy około 5,9 mln mieszkańców.

Charakterystka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Port lotniczy Jinan-Yaoqiang jest jednym z największych w Chinach.

Koleją[edytuj]

Jinan jest ważnym węzłem kolejowym. Główne dworce kolejowe to stacja Jinan (Jinan Railway Station, 济南站) oraz stacja Jinan - Zachód (Jinan West Railway Station, 济南西站). Stacja Jinan - Wschód (Jinan East Railway Station, 济南东站) nie ma istotnego znaczenia dla ruchu turystycznego.

Stacja Jinan - położona około 4km od centrum miasta (placu Quancheng). Główna stacja kolejowa w Jinan, obsługuje zarówno normalne, jak i szybkie ( klasy D,G) pociągi. Stacja momentami bardzo zatłoczona. Wyświetlacze z numerami pociągów (podanymi na bilecie) pozwalają zorientować się, do którego wyjścia należy się udać. W Chinach na peron wchodzi się dopiero w momencie przyjazdu pociągu, wtedy też sprawdzane są bilety.

Stacja Jinan - Zachód - nowoczesna stacja, oddana do użytku w 2011 roku. Znajduje się na trasie Pekin - Szanghaj i obsługuje wyłącznie szybkie pociągi (klasy D oraz G). Położona około 20km na zachód od centrum miasta. Przy niskim natężeniu ruchu ulicznego dojazd taksówką zajmuje około pół godziny i kosztuje 30 - 40 RMB. Dojazd komunikacją publiczną może wymagać nawet 2 godzin, pojedynczy przejazd autobusem kosztuje 1 -2 RMB. Linie autobusowe obsługujące stację Jinan - Zachód to K156, K157, K167 oraz K58. Komunikacja publiczna działa wyłącznie w godzinach 6.00 - 21.00. Stacja Jinan - Zachód jest spokojniesza i lepiej zorganizowana niż główna stacja kolejowa w centrum miasta. Poczekalnie zapewniają komfortowe warunki, na terenie stacji znajdują się sklepy z podstawowyami produkatami oraz przedmiotami typowymi dla Jinan/ prowincji Szantung.

Stacja Jinan - Zachód -> Stacja Jinan: autobus K156 kursuje pomiędzy stacją Jinan - Zachód a główną stacją kolejową. Czas podróży wynosi około 50 minut, koszt - 2 yuany. Nie ma potrzeby zakupu biletu, odliczoną kwotę wrzuca się do pojemnika przy kierowcy wsiadając do autobusu. Kierowca nie wydaje reszty. Taksówka pomiędzy tymi stacjami to około 30 minut i 30 RMB.

Samochodem[edytuj]

Autobusem[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

Warto zobaczyć[edytuj]

Praca[edytuj]

Nauka[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Nocleg[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Wyjazd[edytuj]