Inverness

Inverness

Położenie Szkocja
Liczba ludności 66 576
Numer kierunkowy 01463

Inverness jest miastem w górach szkockich. Położone jest nad rzeką Ness która wypływa z jeziora Loch Ness znanego w świecie z legendy lub prawdy o żyjącym tu potworze. W mieście żyje około 50 tys. rdzennych mieszkańców. Prawa miejskie otrzymało w roku 2000 i obecnie dynamicznie się rozwija. Posiada zamek, kilka kościołów, centrum handlowe, dobrą bibliotekę.

Charakterystyka[edytuj]

Inverness jest miastem położonym nad rzeką Ness, która wypływa z jeziora Loch Ness, gdzie mieszka legendarna Nessie.

Dojazd[edytuj]

Najlepiej z dowolnego miasta w Polsce udać się samolotem do Glasgow lub Edinburga, a następie liniami MEGABUS lub CITYLINK bezpośrednio do Inverness.

Inverness posiada własne lotnisko, ale nie ma ono bezpośrednich połączeń do i z Polski.

Komunikacja[edytuj]

Komunikacją miejską zajmuje się firma Stagecoach. Z każdej dzielnicy miasta można spokojnie dostać się do centrum i odwrotnie.

Warto zobaczyć[edytuj]

1. Inverness Castle - zamek, w którym znajduje się siedziba sądu. Drugą część zamku można zwiedzać. Po za tym, ze wzgórza, na którym znajduje się Inverness Castle możemy zobaczyć przepiękną panoramę miasta oraz rzekę Ness.

2. Inverness Museum i Galeria Sztuk Pięknych - znajdują się tuż przy zamku.

3. Na małej wysepce niedaleko centrum, znajduje się przepiękny park z rzeźbionymi w drewnie ławkami i czarodziejskimi mostkami.

Czego warto spróbować ?...[edytuj]

... Oczywiście najlepszego kebabu w mieście! MAX's znajdujący się w centrum, oferuje przeróżne kebaby, frytki, ryby, kiełbaski oraz wiele innych pyszności!:)

Loch Ness (Urquhart Castle) - dojazd drogą nr A82 w kierunku Fort August - w okolicach Drumnadrochit znajduje się zamek Urquhart.

Ardersier: plaża, którą warto się przespacerować.

Nairn: niebiańska plaża.

Aviemore: mała i urocza wioska.

Dingwall: miasteczko otoczone przepięknymi górami.

Nauka[edytuj]

Inverness College oraz wiele podstawówek [Primary School] i szkół średnich [High Schools, Secondary Schools and Academies].

Zakupy oraz gastronomia[edytuj]

1. W centrum miasta znajduje się centrum handlowe EastGate, gdzie możemy znaleźć dosłownie wszystko, od ubrań i kosmetyków po meble i różne akcesoria dla domu. Sklepy znajdujące się w EastGate to m.in.:

~Peackok's

~River Island

~Evans

~Next

~Quiz

~H&M

~Internationale

~Debannhams

~Argos

~Boots

~Marks and Spencer

~Clarie's

~o2

~3

itp.

2. Markety:

-Tesco

-Tesco Extra

-Morrison's

-Lidl

-Aldi

-sieć minimarketów Spar itp.

3.Restauracje:

-Pizza Hut

-Mc Donald

-KFC

- oraz wiele innych restauracji i PUB'ów.

http://www.inverness-scotland.com/[edytuj]