Halifax (Nowa Szkocja)

Halifax

Położenie Kanada
Powierzchnia 5490,9 km²
Liczba ludności 385 500
Numer kierunkowy 902
Strona www

Halifax - miasto w Kanadzie. Największe miasto i stolica prowincji Nowa Szkocja.

Charakterystka[edytuj]

Liczący niemal półmiliona mieszkańców zespół miejski Halifax, leżący na stromym i rozległym półwyspie w pobliżu naturalnego morskiego portu, jest dla prowincji morskich centrum finansów, edukacji i transportu, konkurującym do miana lokalnej metropolii z nowobrunszwickim Saint John. Zarówno w historii jak i współcześnie miasto odgrywało kluczową rolę jako ośrodek zaopatrzenia i baza dla konwojów morskich podczas obydwu światowych wojen i nadal pozostaje bazą kanadyjskiej marynarki wojennej.

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Znajduje się tu port lotniczy.

Koleją[edytuj]

Znajduje się tu stacja kolejowa.

Samochodem[edytuj]

Halifax jest ważnym węzłem drogowym.

Statkiem[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

Warto zobaczyć[edytuj]

  • Centrum nowoczesnego Halifaxu – pasaże handlowe, nieregularne bryły wieżowców i wąskie uliczki z mnóstwem gwarnych barów i restauracji – znajduje się na stromym zboczu od strony portu. W niższej części miasta wznosi się widoczna zewsząd cytadela, jest tam również Art Gallery (Galeria Sztuki) z eklektyczną kolekcją współczesnego malarstwa kanadyjskiego, Maritime Museum (Muzeum Morskie) i Province House (Dom Parlamentu Prowincji) w stylu georgiańskim. Warto obejrzeć zewnętrzny pas fortyfikacji, chroniący niegdyś port, i wybrać się promem do sąsiedniego Dartmouth, gdzie założyli swą wspólnotę kwakrzy.
  • Cytadela - potężna brytyjska forteca, jest najbardziej atrakcyjnym widokowo punktem miasta.

Praca[edytuj]

Nauka[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Nocleg[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne