Erywań

Kaukaz : Armenia : Erywań
noframe
Erywań

Położenie Armenia
Powierzchnia 227 km²
Liczba ludności 1 088 300
Strona www

Erywań - stolica i największe miasto Armenii. Liczy prawie 1,1 mln mieszkańców.

Charakterystka[edytuj]

Miasto ma bardzo malownicze położenie ,na stokach Małego Kaukazu.Z wielu punktów stolicy widać świętą górę Ormian - Ararat,choć znajduje się ona na terytorium Turcji.Dobrym punktem widokowym jest tzw. Kaskada czyli elegancka ,choć nie ukończona promenada ze schodami i tarasem na górze.W Erywaniu nie ma zbyt wielu zabytków- ledwie kilka cerkwi i meczet.Zabudowa jest generalnie XX -wieczna ,typowo socjalistyczna ,ale użyty materiał ,czyli różowy tuf, powoduje ,że domy sa kolorowe i przez to ciekawe.

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Port lotniczy Erywań jest największym lotniskiem Armenii.Właściwie są dwa terminale - nowy i stary.Przylatuje sie bezpośrednio na nowy i odlatuje tez z nowego,ale odprawa jest na starym dworcu.Najtańszą linią lotniczą ,umożliwiającą dotarcie do Armenii z Polski jest Aeroflot[z przesiadką w Moskwie].Lotnisko jest około 10 kilometrów od miasta przy drodze do Eczmiadzynu. Dojazd do miasta możliwy jest autobusem lub taksówką [należy wcześniej ustalić cenę!].

Koleją[edytuj]

Erywań jest głównym węzłem kolejowym Armenii.

Samochodem[edytuj]

Autobusem[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

W Erywaniu znajduje się sieć trolejbusów i metro.

Warto zobaczyć[edytuj]

Praca[edytuj]

Nauka[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Nocleg[edytuj]

Cena za nocleg w hotelu o przwoitym standardzie wynosi około 50 USD.

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Erywań jest niebywale bezpiecznym miastem.Jego mieszkańcy są spokojni i uczynni. Nigdzie nie widać pijaków, rozwydrzonych wyrostków czy podejrzanego elementu.Największym zagrożeniem jest rucvh uliczny - bez reguł i zasad.Zielone światło dla pieszych wcale nie gwarantuje bezpieczeństwa.Najlepiej schować się w środku Ormian ,zamierzajacych przejśc przez ulicę i razem z nimi dostać się na druga stronę.Dobrym sposobem jest też podniesienie ręki.

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne