Egipt

Egypt.jpg
Położenie
LocationEgypt.png
Flaga
Flaga Egiptu.jpg
Quick Facts
Stolica Kair
Ustrój polityczny Republika
Waluta Funt Egipski (EGP)
Powierzchnia razem: 1 001 450 km2
Ludność 81 714 000 (2008 )
Religia Islam
numer kierunkowy +20
Domena internetowa .eg
Strefa czasowa UTC+2, UTC+1

Prezydent[edytuj]

Mohamed Mursi

Charakterystyka[edytuj]

Oficjalna nazwa to Arabska Republika Egiptu, zlokalizowana w północno-wschodniej części Afryki oraz półwyspie Synaj leżącym w zachodniej części Azji. Egipt leży w klimacie zwrotnikowym suchym. Ludność zamieszkująca kraj to w większości Fellahowie - Egipcjanie, liczą oni 99% populacji. Pozostały procent to ludność plemion Berberów oraz ludności negroidalnej.

Geografia[edytuj]

Obszar państwa położony jest na terenach północno-wschodniej Afryki oraz po części na półwyspie Synaj, w Azji. Egipt położony jest w sąsiedztwie z takimi państwami jak Sudan (południe), Libia (zachód), Izrael (wschód). Teren republiki podzielony został na 4 regiony: Pustynia Zachodnia, Pustynia Arabska (Wschodnia), Delta oraz dolina Nilu, półwysep Synaj. Nil jest jedyną rzeką jaka przecina teren republiki Egiptu, jest on długi na 6671 km. Istotnymi regionami są dolina oraz delta nilu, to najmniejsze z wydzielonych regionów jednak ich zaludnienie wynosi 98% ludności kraju.

Gospodarka[edytuj]

Rolnictwo[edytuj]

Najważniejsze rośliny spożywcze uprawiane w Egipcie to ryż, sorgo, pszenica, kukurydza, trzcina cukrowa, palma daktylowa, drzewa cytrusowe. Hodowla zwierząt to niewielka gałąź gospodarki ze względu na brak pastwisk. Hodowla zwierząt jest zastąpiona przez rybołówstwo.

Turystyka[edytuj]

W Egipcie jest głównym źródłem dochodu kraju. Ze względu na ogromną ilość zabytków oraz klimat, Egipt przyciąga wielkie ilości turystów w ciągu całego roku. Najcenniejsze bogactwa starożytnego Egiptu lezą w Giza, Kair, Aleksandria oraz Luksor.

Głównymi ośrodkami turystycznymi w Egipcie są Hurghada oraz nowoczesny kurort wypoczynkowy Sharm el-Szejk, który jest głównym celem osób praktykujących nurkowanie. Rafy koralowe zanurzone w morzu Czerwonym, u wybrzeża Półwysep Synaj.

W przypadku wycieczki samochodem, jeszcze na terenie Polski należy złożyć wniosek o dokument Carnet de Passage, dzięki któremu zostaniemy zwolnieni z dodatkowego cła.

Miasta[edytuj]

Ważne strony[edytuj]

Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Kairze Strona www ambasady polskiej w Kairze

Strony Turystyczne[edytuj]

Travelmaniac Wczasy Egipt Wczasy

Warianty

Działania

Docents

Inne języki