Brema

Brema

Położenie Niemcy
Powierzchnia 325,42 km²
Liczba ludności 547 275
Strona www
Ratusz w Bremie (Rathaus Bremen)

Brema (Bremen) - miasto w północnych Niemczech, położone nad rzeką Wezerą, około 130 km od Morza Północnego. Jest stolicą najmniejszego z krajów związkowych Niemiec o tej samej nazwie, na które składa się samo miasto i oddalone o 60 km na północ Bremerhaven.

Charakterystyka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Port lotniczy Brema położony jest na południowy-wschód od miasta. Do centrum miasta można dojechać tramwajem linii 6, które zajmuje około 20 minut. Port lotniczy obsługuję takie linie lotnicze jak Flufhansa i Ryanair. Oferują one połączenia z innymi miastami Niemiec oraz Europy.

Samochodem[edytuj]

Koleją[edytuj]

Brema jest ważnym węzłem kolejowym. W każdej godzinie odjeżdżają pociągi do Hamburga, Münster i do Zagłębia Ruhry.

Autobusem[edytuj]

Niemcy to jeden z najlepiej skomunikowanych z Polską krajów Europy, dlatego znalezienie autokaru z Polski do Bremen nie nastręczy problemów. Regularne połączenia autobusowe z Polski do Bremen realizuje kilkunastu przewoźników m.in.: Prywatne Biuro Podróży Sindbad, Biuro Podróży i Przewozów Riviera, Eurobus, Eurolines Polska, Est-Lorek, Agencja Turystyczna Zawadzkie i inni.

Miejscem wyjazdowym z Bremen (przystankiem) dla większości przewoźników międzynarodowych jest ZOB Breitenweg. Z tego miejsca odbywają się odjazdy autokarów z Bremen do wielu Państw Europejskich. Przykładowe połączenia z Bremen do Polski:

Bilety na autokary obsługujące Bremen można kupić online za pośrednictwem systemu rezerwacji biletów autobusowych.

Komunikacja[edytuj]

Warto zobaczyć[edytuj]

  • Ratusz
  • Rynek
  • Pomnik Rolanda
  • Katedra luterańska
  • Kościół ewangelicki
  • Bremeńscy muzykańci
  • Kamienice z XVI-XVII w.
  • Dzielnica Rybacka

Nauka[edytuj]

Praca[edytuj]

Tekst wytłuszczony[[Tytuł linku == Media:Tekst nagłówka

Wstaw tu tekst niesformatowany ]]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Noclegi[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne