Braszów

Europa : Bałkany : Rumunia : Braszów
Braszów

Położenie Rumunia
Liczba ludności 283 901
Strona www

Liczący nieco ponad 200 tys mieszkańców Braszów to ulubione przez zagranicznych turystów miasto w Rumunii. Leży ono mniej więcej w centrum kraju i ma bardzo dobre połączenia kolejowe i drogowe z niemal wszystkimi regionami Rumunii w tym z Bukaresztem oraz średniowiecznymi perełkami architektury Sybinem i Sigiszoarą. Bardzo blisko z Braszowa jest w najbardziej turystyczne góry Rumunii Bucegii (około 30 min jazdy pociągiem lub prywatnym busikiem do rumuńskiego Zakopanego miejscowości Sinaia jeszcze bliżej do innych górskich miejscowości jak Busteni, Predeal i Azuga) nieco dalej (ok. 1,5 h)w surowe, majestatyczne i dostępne tylko dla wytrawnych turystów górskich Góry Fagaraskie.

Centru bv.jpg

Na dosyć obskurnym Dworcu Kolejowym Rumuni wynajmujący prywatne kwatery zaczepiają turystów. Warto skorzystać z ich oferty. Standard tych kwater jest na ogół bez zarzutu, zapłacimy znacznie mniej niż w hotelu a gospodarze są zazwyczaj bardzo przyjaźni, serdeczni i uczynni. Braszów został założony w pierwszej połowie XIII wieku przez osadników z Niemiec i duch tego miasta jest bardziej zachodnio-europejeski niż typowo rumuński. Nad miastem góruje potężny masywny gotycki Czarny Kosciół (Biserica Neagra). U jego stóp znajduje się duży rynek uchodzący za najładniejszy w Rumunii. Od rynku na północny - wschód w kierunku siedziby władz regionu braszowskiego prowadzi elegancki, kolorowy i pełny ludzi deptak Strada Republicii, przy którym wznoszą się ładne kamieniczki. Zarówno wokół rynku jak i na deptaku znajdziemy wiele dobrych restauracji, pubów, sklepów i innych lokali. Braszowska starówka tętni życiem do późnych godzin nocnych, gdyż Rumunii są ludźmi wesołymi i lubiącymi się bawić.

Specyficzna atrakcją Braszowa są dzikie brunatne niedźwiedzie wychodzące nocami z okolicznych lasów do miasta zwykle na nowe osiedla bloków, aby szukać pożywienia w miejskich śmietnikach. Rumuni wynajmujący kwatery znają miejsca najczęściej odwiedzane przez misie i za drobną opłatą zabierają turystów na małe safari. W przypadku turystów z Polski takie safari często może być gratisowe

Charakterystyka[edytuj]

Dojazd[edytuj]

Samolotem[edytuj]

Koleją[edytuj]

Samochodem[edytuj]

Autobusem[edytuj]

Statkiem[edytuj]

Komunikacja[edytuj]

Warto zobaczyć[edytuj]

Warto spróbować[edytuj]

Nauka[edytuj]

Praca[edytuj]

Zakupy[edytuj]

Gastronomia[edytuj]

Oszczędnie[edytuj]

Umiarkownie[edytuj]

Ekskluzywnie[edytuj]

Noclegi[edytuj]

Oszczędnie[edytuj]

Umiarkownie[edytuj]

Ekskluzywnie[edytuj]

Kontakt[edytuj]

Bezpieczeństwo[edytuj]

Porady[edytuj]

Wyjazd[edytuj]

Warianty

Działania

Docents

Inne języki

strony pokrewne