Ameryka Środkowa

Ameryka Północna : Ameryka Środkowa
Ameryka Środkowa

Ameryka Środkowa jest częścią kontynentu amerykańskiego położoną na wąskim pomoście lądowym łączącym Amerykę Północną z Ameryką Południową. Geograficznie stanowi część Ameryki Północnej. Dzieli się na kilka małych państw o klimacie tropikalnym. Czasami w skład Ameryki Środkowej zalicza się Meksyk.

Państwa[edytuj]

Charakterystyka[edytuj]

Większość krajów regionu nie stwarza barier turystyce i jest otwarta na kontakty zewnętrzne. Mieszkańcy państw regionu są gościnni i życzliwi turystom. Można zaobserwować znaczne różnice kulturowe między krańcami regionu, a kultura tubylcza odgrywa znaczną rolę w Gwatemali, Salwadorze i Hondurasie.

Język[edytuj]

Hiszpański (z lokalnym akcentem) jest językiem urzędowym wszystkich państw regionu za wyjątkiem Belize, gdzie mówi się po angielsku. Na terenach mniej zurbanizowanych w użyciu są lokalne języki rdzennej ludności amerykańskiej.

Angielski jest drugim językiem urzędowym Nikaragui.

Dojazd[edytuj]

Zwiedzanie[edytuj]

  • Miasta kolonialne, np. Antigua (Gwatemala), Quetzaltenango, Juayua, Suchitoto (Salwador), Gracias i Comayagua (Honduras), León i Granada (Nikaragua), Panama City.
  • Ruiny budowli Majów w Belize, Hondurasie, Gwatemali, i Salwadorze.

Wypoczynek[edytuj]

  • Surfing, zwłaszcza w Nikaragui, Kostaryce, i Salwadorze.
  • Wspaniałe plaże w Guanacaste, Puntarenas, and Limón (Costa Rica); Montelimar, San Juan del Sur, Bahia Majagual, La Flor and Pochomil (Nikaragua); Bocas del Toro (Panama).

Jedzenie[edytuj]

Gallo pinto to ryż z fasolą i cebulę, jest narodowym daniem Nikaragui i Kostaryki. W Salwadorze i Gwatemali znane jako Casamiento (hiszp. "małżeństwo").

Horchata (wym. orczata) jest hiszpańskim rodzajem piwa ryżowego. Popularna w wielu krajach Ameryki Łacińskiej. Jego wyrób często odbiega od europejskiego pojęcia higieny.

Piña Colada (pinakolada)(sok anansowy, mleko kokosowe, rum z lodem) jest popularna w całym regionie Atlantyku.

Popularnym drinkiem jest "Rosa de Jamaica" i "Tamarindo".

Bezpieczeństwo[edytuj]

Nikaragua jest oceniana przez INTERPOL jako najbezpieczniejszy kraj regionu, Panama i Kostaryka również są ogólnie bezpieczne. W niektórych rejonach Hondurasu, Salwadoru, Gwatemali aktywne są maras (gangi).