Yellowknife

Uit Wikitravel

Yellowknife is de hoofdstad van het Canadese territorium Northwest Territories. De stad heeft 19.234 inwoners (2012). De stad ligt op de plaats waar de gelijknamige rivier uitmondt in het Groot Slavenmeer.

Arriveren[bewerken]

De luchthaven van Yellowknife (IATA: YZF) (ICAO: CYZF) biedt dagelijkse vluchten aan naar Edmonton en Calgary in Alberta, Vancouver in Brits-Columbia en een aantal plaatsen in de Northwest Territories, Yukon en Nunavut.

Aan de Oude Dokken van de stad vind je ook een (oude) aanlegplaats voor watervliegtuigen.

De stad is ook te bereiken per auto en vormt het eindpunt van de NWT Highway 3 Yellowknife Highway, hou rekening met de enorme afstanden tussen de stad en de rest van Canada.

Rondreizen[bewerken]

Yellowknife is niet groot en is derhalve gemakkelijk te voet te verkennen, de stad bestaat uit een New Town en een Old Town. De laatste is het historische stadsdeel gelegen op een schiereiland en een eilandje in de rivier.

Bekijken[bewerken]

Doen[bewerken]

In Yellowknife vinden ook een aantal festivals plaats die de moeite waard zijn:

Zo is er het Snowking Winter Festival en het muziekfestival Folk on the Rocks.

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Bestemmingen in de buurt[bewerken]

Yellowknife ligt midden in de wildernis, de dichtstbijzijnde grote stad is Edmonton en die stad ligt toch al snel op 1500 kilometer afstand.

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites