Winnipeg

Uit Wikitravel
De binnenstad van Winnipeg.

Winnipeg is een stad in Manitoba, Canada. De stad heeft 689.210 inwoners (2003).

Info[bewerken]

Winnipeg staat bekend als de Poort naar het Westen (Gateway to the West) door haar centrale ligging op de oost-west as. Een andere bijnaam van de stad is Winterpeg omdat het één van de koudste grote steden ter wereld is, met een gemiddelde temperatuur onder het vriespunt van november tot maart. Door de kenmerkende harde wind ligt de gevoelstemperatuur vaak nog vijf tot tien graden lager. In de zomer kan het echter ook heel warm worden.

Arriveren[bewerken]

Per vliegtuig[bewerken]

  • Winnipeg James Armstrong Richardson International Airport [1] (IATA: YWG) is de luchthaven van Winnipeg en ligt iets ten westen van de stad.

Per trein[bewerken]

  • Via Rail [2] (Tel.: +1 (888) 842-7245) is de treinmaatschappij die vanuit Union Station de treinritten organiseert. De grote steden in Canada en belangrijke plaatsen in de provincie Manitoba zijn vanuit Winnipeg bereikbaar over het spoor.

Per auto[bewerken]

Winnipeg ligt aan de Trans-Canada Highway [3].

Per bus[bewerken]

  • Greyhound Canada en Grey Goose [4] (Tel.: +1 (800) 661-8747) - Vanuit Winnipeg kan men per bus naar alle grote steden in Noord-Amerika reizen, de bussen vertrekken aan de luchthaven.

Rondreizen[bewerken]

De afstanden in Winnipeg zijn algauw te groot om de stad te voet te verkennen, men kan dus beter voor een alternatief zorgen (taxi, openbaar vervoer of een huurauto).

Bekijken[bewerken]

Een historisch gebouw, zoals er in Winnipeg wel meer zijn.
  • The Aboriginal Centre [5] laat je kennis maken met alles (cultuur, keuken, enz.) wat te maken heeft met de oorspronkelijke bevolking van de streek.
  • Statue Look, Portage Ave. Tussen Spence en Westbrook, in deze buurt staan heel wat standbeelden en andere kunstwerken.

Doen[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

  • The Forks [6] - Winkel en eetgelegenheden onder een dak.

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Dagelijks leven[bewerken]

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites