West-Sumatra

Uit Wikitravel
Azië : Zuidoost-Azië : Indonesië : Sumatra : West-Sumatra

West-Sumatra is een provincie op het eiland Sumatra, in Indonesië.

Regio's[bewerken]

Steden[bewerken]

Paleis in Batusankar
  • Padang hoofdstad,
  • Bukittinggi cultureel centrum,
  • Solok Kerinci Natuur reservaat,
  • Batusankar koninklijk paleis,
  • Payakumbuh bij de Harau vallei,
  • Pariaman.

Zicht op Maninjau
  • Maninjau Vulkanisch bergmeer,
  • Singarak Meer,
  • Bojol evenaar,
  • Harauvallei,
  • Bungus Strand resort bij Padang,
  • Siberut-eiland Trekkings en surfen

Taal[bewerken]

Indonesisch, Minang

Arriveren[bewerken]

  • Padang airport

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

Dansgroep in Payakumbuh

Prachtige berglandschappen, rijzende rijstvelden en een gemakkelijk toegankelijke cultuur, maken de Minang Kabau-hooglanden tot een van de populaire bestemmingen op Sumatra. Het gebied heeft veel te bieden, waaronder dorpen met kunstnijverheid werkplaatsen, een Reflesiareservaat, de prachtige Sianokkloof en verschillende mooie voorbeelden van Minangcultuur. De hooglanden rond Batusankar zijn het culturele centrum van het Minangvolk met Bukittinggi als uitvalsbasis. De Minang blijven trouw aan hun Matriarchale(matrilineaire) cultuur, een van de grootste van dergelijke gemeenschappen die er zijn, en zijn ook Moslim. Het meest opvallende onderdeel van hun cultuur is de kenmerkende architectuur van hun huizen, met grootse daken die oprijzen aan beide zijden (symbool voor de hoorns van de waterbuffel). Je kunt er ook de vulkaanmeren bezoeken, hoog in de bergen of genieten van de schoonheid van de kleurrijke dansvoorstellingen. Pencak Silat-demonstraties, de Ikat weefsels, het zilverwerk of een van de vele culturele evenementen. Ook kun je een trektocht maken naar de Siberuteilanden om de oorspronkelijke Mentawaicultuur op te snuiven.

Routes[bewerken]

Doen[bewerken]

  • De beste manier om West-Sumatra, Bukittinggi en omgeving te zien is met een lokale gids. Kleine lokale toeristenbureaus zoals Roni's Tours ([1]) gevestigd in Hotel Orchid (Jalan Teuku Umar 11) bieden tours per auto, per motor of te voet aan van één of meerdere dagen in Bukittinggi, maar ook naar het prachtige Harau Valley, Lake Maninjau, het bergachtige Kerinci en trekkingen naar actieve vulkanen in de omgeving. Daarnaast zijn er tours te boeken naar prachtige eilanden in de omgeving van Bukittinggi zoals Pagang Island, Turtle Island, maar ook Siberut waar de Mentawai bevolking woont (bekend van Groeten uit de Rimboe).

West Sumatra Tours kan jouw verblijf op verschillende manieren organiseren. Als je je wilt ontspannen of juist een avontuurlijke trektocht wilt maken voor een dag of twee weken? Je denkt aan een strandvakantie, om te duiken of te surfen, of de unieke matriarchale Minangcultuur te ontdekken. Wij kunnen het voor je organiseren.

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites