West-Papoea

Uit Wikitravel

West-Papoea (Papua Barat) is een provincie van Indonesië, in Irian Jaya. De hoofdstad van West-Papoea is Manokwari.

Steden[bewerken]

Info[bewerken]

West-Papoea is in 2003 ontstaan uit het westelijke deel van de provincie Papoea onder de naam West-Irian Jaya. De opdeling blijft controversieel: voorstanders beweren dat de oprichting van de nieuwe provincie helpt bij het efficiënt besturen van het gebied. De opsplitsing is uiterst controversieel in Papoea zelf, waar het wordt gezien als een overtreding van de zelfbestuurwetten van Papoea.

Taal[bewerken]

Indonesisch en vele lokale talen en dialecten.

Arriveren[bewerken]

De provincie is moeilijk bereikbaar. De meest voordehandliggende plaatsen om te arriveren zijn Sorong en de hoofdstad Manokwari.

Vluchtschema's zijn sterk aan verandering onderhevig en het is verstandig om zich ter plaatse op de hoogte te laten stellen. Ook bootschema's veranderen vaak.

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

Routes[bewerken]

Doen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Qua criminaliteit is deze regio zeer veilig. Je moet het meest uitkijken voor dingen die je niet kunt zien: virussen, bacteriën en parasieten. Wees dus bedacht op dingen die "prikken", insecten, injectienaalden etc.

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites