West-Java

Uit Wikitravel
Indonesië : Java : West-Java

West-Java, Jawa Barat is het westelijk deel van het Indonesische eiland Java.

Regio's[bewerken]

Steden[bewerken]

  • Bandung - Provinciehoofdstad. Het Parijs van Java in de Nederlandse koloniale tijd, nu een universiteitsstad met geweldige "factory outlet shopping" mogelijkheden.
  • Bekasi
  • Bogor - De voormalige Britse zomerresidentie met een botanische tuin van wereldklasse.
  • Ciamis
  • Cianjur
  • Depok
  • Garut
  • Sukabumi
  • Tasikmalaya

  • Rengasdengklok - een typisch, onbedorven landelijk stadje, omgeven door rijstvelden.

Info[bewerken]

Taal[bewerken]

In West Java wordt hoofdzakelijk Sundanees gesproken. Dit is een aparte taal die verwant is aan het Javaans. Indonesisch is hier de tweede taal.

Arriveren[bewerken]

De internationale luchthaven van Jakarta ligt niet in deze provincie, maar heeft als hoofdstedelijk vliegveld de meeste luchtverbindingen en de frequentste intercontinentale vluchten van het land en ligt op de drempel van de provincie. Vanuit de hoofdstad zijn de meeste steden per bus of trein te bereiken. De grootste plaatsen ook per binnenlandse vlucht.

Rondreizen[bewerken]

Per trein[bewerken]

Bekijken[bewerken]

Routes[bewerken]

  • Puncakpas- Op weg van Bogor naar Bandung gaat de route over de Puncakpas (meer dan 1500m), waar uitgestrekte theeplantages te zien zijn.

Doen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Rondom[bewerken]

  • Banten - de meest westelijke punt van het eiland, was een onafhankelijk sultanaat en is nu provincie op zichzelf.
  • Jakarta De turbulente hoofdstad van Indonesië aan de noordkust is een zelfstandige regio.
  • Midden-Java - het centrale gedeelte van Java.

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites