Volterra

Uit Wikitravel

Volterra is een afgelegen plaats in Midden-Toscane in de provincie Pisa. Het is een mooie stad met onder andere een Romeins theater, het Palazzo dei Priori en een mooie kathedraal met baptisterium. Ook is er nog een Etruskische poort.

Volterra

.

Arriveren[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

  • De Arco Etrusco, een Etruskische stadspoort die stamt uit de 3de eeuw voor Christus. Hoewel de poort ietwat verweerd is, is nog duidelijk te zien hoe aan de zijkant van de poort twee leeuwen de uitgang bewaken.
  • Romeins Theater, men wilde hier een voetbalveld aanleggen, maar stuitte op de resten van een oud theater. De Italianen hebben er grote delen zelf bijgebouwd, nog maar enkele delen zijn authentiek.
  • De Duomo, de mooie middeleeuwse kathedraal van Volterra, gelegen aan een rustig plein.
  • Het Baptisterium, ligt tegenover de Duomo, is een mooi sober gebouw met een fel oranje dak. Hier werden in de Middeleeuwen de Volterranen gedoopt.
  • Het Palazzo dei Priori, met het daarvoor gelegen plein. Aan het paleis hangen wapenschilden van verschillene families die in Volterra wonen of gewoond hebben. Het Palazzo dei Priori is het stadhuis van Volterra en heeft een statige uitstraling. Het plein voor dit gebouw is sfeervol en vaak spelen er straatmuzikanten.

Doen[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Bestemmingen in de buurt[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites