Vladivostok

Uit Wikitravel

Vladivostok is een stad in het uiterste oosten van Rusland, gelegen aan de Japanse Zee.

Begrijpen[bewerken]

De naam Vladivostok betekent "beheers het oosten" (влади = gebiedende wijs enkelvoud van владеть (beheersen), восток = oosten). In het Chinees wordt de stad 海參崴 (pinyin: Hǎishēnwǎi of Hǎishēnwēi) genoemd, wat "Zeekomkommermoeras" betekent.

Arriveren[bewerken]

Het station van Vladivostok.

Per Vliegtuig[bewerken]

De luchthaven van Vladivostok ligt 44 km ten noorden van het centrum en is door middel van wegen en spoorwegen met de stad verbonden. Er zijn diverse internationale lijnvluchten en binnenlandse vluchten naar bijna elke grote Russische stad.

Per Trein[bewerken]

Vladivostok is het oostelijke eindpunt van de Trans-Siberische spoorlijn, die werd aangelegd om Ruslands eerste haven aan de Grote Oceaan te verbinden met Europees Rusland. De volledige lijn van Moskou naar Vladivostok kwam gereed in 1905.

Per Auto[bewerken]

Per Bus[bewerken]

Het stedelijk openbaar vervoer wordt verzorgd door autobussen, trolleybussen, trams (de eerste lijn, naar het station, werd geopend in 1908), minibusjes en de enige kabelspoorweg van Rusland.

Per Boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Er zijn diverse bootdiensten tussen de beide zijden van de baai en naar de op eilanden gelegen stadswijken.

Zien[bewerken]

Doe[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Drinken[bewerken]

Slapen[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites