Varanasi

Uit Wikitravel
India : Varanasi
Pelgrims baden aan Kedar Ghat tijdens zonsopgang.

Varanasi [1] (Hindi: वाराणसी), ook wel bekend als Benares, Banāras, Kashi en Kasi is een stad in de Indiase deelstaat Uttar Pradesh. Ze bestaat al langer dan 2700 jaar en is één van de oudste steden ter wereld. De stad ligt aan de heilige rivier de Ganges, in het (gelijknamige) district Varanasi (Benares) en had volgens de volkstelling 1.100.748 inwoners (2001).

Begrijpen[bewerken]

Varanasi is de meest heilige stad in de wereld voor de hindoes. De stad is één van de vier belangrijkste pelgrimsplaatsen voor het Hindoeïsme in India (de drie andere zijn Bodhgaya, Puri en Ujjain). Boottochten kunnen een goed beeld geven van de rituele plaatsen aan de oever van de rivier (de zogenaamde ghats). De boeddhistische pelgrimplaats Sarnath ligt 13 kilometer ten noordoosten van Varanasi.

Arriveren[bewerken]

Per Vliegtuig[bewerken]

De internationale luchthaven van Varanasi heeft als officiële naam Lal Bahadur Shastri Airport, Babatpur (IATA: VNS, ICAO: VIBN). Er zijn binnenlandse vluchten van/naar Delhi, Khajuraho, Mumbai en Kolkata. Er zijn internationale vluchten naar Kathmandu en Colombo. Tijdens het seizoen zijn er ook vluchten naar Bangkok.

Per Trein[bewerken]

Varanasi heeft goede treinverbindingen naar alle grote steden van India. Het station bevindt zich in het stadscentrum.

Per Auto[bewerken]

Per Bus[bewerken]

Per Boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Zien[bewerken]

Doen[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Slapen[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites