Val d'Orcia

Uit Wikitravel
Een typisch element van het landschap van de Val d'Orcia: kleiheuvels met graanvelden.

De regio Val d'Orcia is een gebied in het zuiden van de provincie Siena. Het is het dal van de smalle rivier Orcia, een zijrivier van de rivier Ombronde dat de op twee na langste rivier is van Toscane. De grenzen van het dal "Crete Senesi" zijn te vinden in het noorden, de "Val di Chiana" in het oosten, het gebied van "Monte Amiata" in het zuiden en de "Alta Maremma" in het westen. De uitbreiding van de naam verwijst naar het hele grondgebied van de vijf gemeenten waar de rivier stroomt: Castiglione d'Orcia, Montalcino, Pienza, Radicofani en San Quirico d'Orcia. De Val d'Orcia is genoteerd in de UNESCO-Werelderfgoed lijst sinds juli 2004. Dit vanwege de uitzonderlijke, landelijke omgeving die ontstaan is door het harmonieuze werk van de mens met de natuur. Tijdens de renaissance was dit tevens een inspiratiebron voor de schilderingen op de School van Siena. De regio Val d’Orcia heeft zijn kenmerk door de heuvels die vaak gevuld zijn met gewassen van granen, koren en zonnebloemen. Deze heuvels worden belijnt met cipressen die de grens aangeven van de onverharde wegen die leiden naar oude huizen hoog op de toppen. Warmwaterbronnen en kuuroorden zijn te vinden in de gehuchten Bagno Vignoni en Bagni San Filippo.

Arriveren[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

Doen[bewerken]

Een bekend zicht op de wegen in Val d'orcia: mensen maken foto's van het landschap.
  • Mensen die graag landschapsfoto's maken moeten niet vergeten om hun beste foto- en filmapparatuur mee te nemen. Het gebied is namelijk rijk aan prachtige uitzichten die vaak worden gebruikt als beeld voor kalenders, tijdschriften en boekomslagen.

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Budget[bewerken]

  • Agriturismo Bindozzino, [1].  edit Stenen vakantiewoningen uit de zestiende eeuw, vanaf heden een deel van een boerderij. Het huis, op een heuvel gelegen tussen Castiglione d'Orcia e Castelnuovo dell'Abate (Montalcino), wordt omringt door olijfbomen, sommige van enkele eeuwen oud en bossen.

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen