Torremolinos

Uit Wikitravel
Costa del Sol : Torremolinos
Reproductie van Picasso's "Twee dansende dames".

Torremolinos is een badplaats aan de Costa del Sol in Spanje. De stad wordt in de zomer overspoeld door toeristen vanuit de hele wereld en in de winter is Torremolinos een plek voor overwinteraars.

Info[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Torremolinos is op verschillende manieren te bereiken:

Per vliegtuig[bewerken]

De makkelijkste manier om naar Torremolinos te gaan is met het vliegtuig. Je landt op de luchthaven van Málaga, zo'n 5 kilometer van Torremolinos. Vanaf het vliegveld kun je verder reizen met de trein, bus of taxi.

Per trein[bewerken]

Vanuit Malaga en Fuengirola gaat er elke 20 minuten de voorstadstrein Cercanías Málaga naar Torremolinos. Torremolinos beschikt over een redelijk groot station midden in het centrum van de stad. Malaga zelf is aangesloten op het Europese netwerk van hogesnelheidstreinen. Met de Spaanse AVE is Malaga in 2,5 uur te bereiken vanuit Madrid.

Per auto[bewerken]

Per bus[bewerken]

Vanuit veel plaatsen in Spanje gaan er bussen naar Torremolinos/Málaga. Torremolinos beschikt over een groot busstation aan de rand van de stad waar bussen vertrekken in de richting van Málaga, Marbella, Fuengirola en andere steden in Zuid-Spanje. Vanuit Málaga gaan er bussen naar verre bestemmingen zoals Madrid en Barcelona.

Per boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

Doen[bewerken]

  • Waterpark - Nabij Torremolinos ligt een groot waterpark dat geliefd is bij vele toeristen uit verschillende bestemmingen. Ook veel Spanjaarden komen in dit waterpark. Let wel op: in de zomerperiode kan het zeer druk zijn in het park.

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

In Torremolinos zijn veel eetgelegenheden te vinden, van typische Spaanse eettentjes tot vele internationale eetgelegenheden. Wat je absoluut moet hebben gegeten als je in Torremolinos bent geweest is de paella, dit typisch Spaanse gerecht verkopen ze in vrijwel alle goede Spaanse eetgelegenheden. Torremolinos telt meer dan 350 restaurants, in alle prijsklassen, met vele restaurants gericht op de buitenlandse bezoekers, vooral die uit Groot Britannie en Nederland.

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

In Torremolinos zijn veel leuke café's. Ook zijn er veel Engelse en Ierse pubs te vinden, dit omdat Torremolinos een populaire bestemming is voor Engelsen en Ieren. Bierliefhebbers vinden meer dan 100 bieren uit 18 landen in 'La Cervezateca' in de Calle Casablanca, tegenover de Pueblo Blanco (http://www.cervezateca.com) Torremolinos is de grootste homobestemming aan Costa del Sol. Gay village van Torremolinos telt meer dan 30 gay bars en clubs. De bezoekers vanuit Malaga en Costa del Sol zorgen voor zeer levendige nachten tijdens de maanden mei tot en met oktober. Kijk voor actuele agenda van homotenten op Gay Community site van Torremolinos op http://www.gaytorremolinos.eu

Overnachten[bewerken]

Op elke hoek van de straat is er wel een Hostel of Hotel te vinden. Voor €20.- tot €30.- per persoon kan men een goede slaapplek vinden, ook zijn er veel budgethotels waar je voor een kleine €30.- met twee personen kunt overnachten. Aan de rand van Torremolinos is een kleine camping te vinden, dit is tevens de enige camping in Torremolinos.

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Net als in alle andere Spaanse steden zijn hier veel internetcafé's te vinden waar je voor een klein bedrag kunt internetten en bellen.

Veiligheid[bewerken]

Dagelijks leven[bewerken]

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites