Tokio/Minato

Uit Wikitravel
Tokio : Minato
Kaart van Tokio met Minato-ku in het geel.

Minato [1] (Japans: 港区, Minato-ku ) is een van de 23 speciale wijken van Tokio. Minato heeft het statuut van stad en noemt zich in het Engels ook "Minato City". Op 1 april 2009 had de stad 213.808 inwoners. De bevolkingsdichtheid bedroeg 10510 inw./km². De oppervlakte van de stad is 20,34 km².

Op het grondgebied van Minato bevinden zich 49 ambassades. Verschillende bedrijven waaronder Honda, Mitsubishi Heavy Industries en Mitsubishi Motors Corporation, NEC, Sony en Toshiba hebben hier vestingen.

Begrijpen[bewerken]

Oriëntatie[bewerken]

Minato bevindt zich ten zuidwesten van het keizerlijke paleis en wordt begrensd door de speciale wijken Chiyoda, Chūō, Kōtō (in Odaiba), Shinagawa, Shibuya en Shinjuku.

Arriveren[bewerken]

Zien[bewerken]

  • De Tokyo Tower.
  • Odaiba - een kunstmatig eiland in de baai van Tokio met stranden en een uitgaanscentrum.
  • Roppongi - een bekende uitgaansbuurt.
  • Het Atagoschrijn (愛宕神社) bevindt zich op de hoogste heuvel van Minato (26 meter).
  • De Sengaku-ji (泉岳寺), een boeddhistische tempel waar de graven liggen van de 47 Rōnin.
  • De Zōjō-ji (増上寺) een boeddhistische tempel waar de graven liggen van 6 Tokugawa-Shōguns. De graven van Hidetada, het monument ter ere van zijn echtgenote Sūgen'in, de graven van Ienobu en Ietsugu waren tot aan hun vernietiging tijdens de Tweede Wereldoorlog nationaal erfgoed.
  • Tokyo Midtown - een gebouwencomplex in de wijk Roppongi.

Doen[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Slapen[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen