Sumatra

Uit Wikitravel

Sumatra is het meest westelijk gelegen grote eiland, dat hoort bij Indonesië. De evenaar doorsnijdt Sumatra. Het heeft een wilde en woeste natuur en is het op vijf na grootste eiland in de wereld met prachtige jungle.

Regio's[bewerken]

Steden[bewerken]

Info[bewerken]

Taal[bewerken]

Naast de vele locale talen - waaronder Minangkabaus, Bataks en Atjeehs - spreekt vrijwel iedereen de nationale taal, Indonesisch (Bahasa Indonesia). Met Engels kan men minder goed uit de voeten, behalve in de grotere steden of de wat meer toeristische steden als Bukittinggi.

Arriveren[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

Routes[bewerken]

Doen[bewerken]

De beste manier om West-Sumatra, Bukittinggi en omgeving te zien is met een lokale gids. Kleine lokale toeristenbureaus zoals Roni's Tours ([1]) gevestigd in Hotel Orchid (Jalan Teuku Umar 11) bieden tours per auto, per motor of te voet aan van één of meerdere dagen in Bukittinggi, maar ook naar het prachtige Harau Valley, Lake Maninjau, het bergachtige Kerinci en trekkingen naar actieve vulkanen in de omgeving. Daarnaast zijn er tours te boeken naar prachtige eilanden in de omgeving van Bukittinggi zoals Pagang Island, Turtle Island, maar ook Siberut waar de Mentawai bevolking woont (bekend van Groeten uit de Rimboe).

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Gezondheid[bewerken]

  • Neem maatregelen tegen malaria. Raadpleeg huisarts, GGD of webpagina buitenlandse zaken.
  • Bedenk dat de tropische zon sterker is, dan in Nederland of België. Zonnebrandcrème en hoofddeksel gebruiken.
  • Drink alleen water uit een fles, niet uit de kraan. Pas ook op met gewassen groenten en ijsklontjes.
  • Het menselijk lichaam verbruikt met de warmte veel meer vocht, hou hier rekening mee.

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites