Suceava

Uit Wikitravel
Roemenië : Suceava

Suceava ligt in Roemenië.

Begrijpen[bewerken]

Geschiedenis[bewerken]

Suceava was de hoofdstad van Moldavië van 1388 tot 1566. In die tijd was het ook een belangrijk commercieel centrum met een grote strategische plaats op de Lwow- Istanboel handelroute. Na de dood van Stefan cel Mare in 1504 was liet hij een erfenis van ongeveer 47 kerken achter, deze zijn allen gebouwd tijdens zijn regering.

Arriveren[bewerken]

Per Vliegtuig[bewerken]

Per Trein[bewerken]

Vanuit Cluj Napoca gaan er verschillende treinen naar Suceava. De nachttrein is ook zeker een aanrader. Je slaapt de nacht lekker door en komt 's morgens vroeg op tijd aan.

Per Auto[bewerken]

Per Bus[bewerken]

Per Boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Vanuit Suceava zijn er verschillende rondreizen mogelijk. O.a. de bekende Monastries (kloosters), te weten Voronet, Humor, Moldovita en Sucevita.

Zien[bewerken]

Wellicht niet allemaal in Suceava, maar Suceava is wel een goed vertrekpunt voor onderstaande bezienswaardigheden.

Monastries (kloosters)

Forten

Doen[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Slapen[bewerken]

Budget[bewerken]

Er is een beperkt aantal hostels.

  • Monika's High Class hostel, Mihai Eminescu Street nr. 19. Een hostel dat wordt geleid door Monika, een vriendelijke en behulpzame roemeense die zelf ook een aantal rondreizen begeleidt. De kosten vanaf 55 lei per nacht per persoon, de double rooms zijn iets duurder.
  • Larry's hostel welke zit op Aurel Vlaicu Street nr. 195. Per nacht kost dit tussen de 35 en 65 Lei, afhankelijk van de kamer.

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Er zijn enkele kleine internetcafe's of internet lokaties waar je voor zo'n 3 á 4 euro een uur kan internetten. De verbindingen zijn over het algemeen redelijk snel.

Veiligheid[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites