Suceava

Uit Wikitravel

Suceava is een stad in het noordoosten van Roemenië.

Begrijpen[bewerken]

Geschiedenis[bewerken]

Suceava was de hoofdstad van Moldavië van 1388 tot 1566. In die tijd was het ook een belangrijk commercieel centrum met een grote strategische plaats op de Handelsroute Lemberg (Lviv) - Istanboel. Na de dood van Stefan cel Mare in 1504 liet hij een erfenis van ongeveer 47 kerken achter, deze zijn allen gebouwd tijdens zijn regering.

Arriveren[bewerken]

Per Vliegtuig[bewerken]

Per Trein[bewerken]

Vanuit Cluj Napoca gaan er verschillende treinen naar Suceava. De nachttrein is ook zeker een aanrader, je slaapt de nacht lekker door en komt 's morgens vroeg op tijd aan.

Per Auto[bewerken]

Per Bus[bewerken]

Per Boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Vanuit Suceava zijn er verschillende rondreizen mogelijk. Onder meer de bekende kloosters Voronet, Humor, Moldovita en Sucevita.

Zien[bewerken]

Wellicht niet allemaal in Suceava, maar Suceava is wel een goed vertrekpunt voor onderstaande bezienswaardigheden.

Kloosters:

Daarnaast is er ook nog het fort Neamţ dat werd gebouwd in 1375.

Doen[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Slapen[bewerken]

Budget[bewerken]

  • Monika's High Class hostel, Mihai Eminescustraat 19 - Een hostel dat wordt geleid door Monika, een vriendelijke en behulpzame Roemeense die zelf een aantal rondreizen begeleidt. De kosten vanaf 55 lei per nacht per persoon, de tweepersoonskamers zijn iets duurder.
  • Larry's hostel, Aurel Vlaicustraat 195 - Per nacht kost dit tussen de 35 en 65 Lei, afhankelijk van de kamer.

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Er zijn enkele kleine internetcafés of internetlocaties waar je voor zo'n 3 tot 4 euro een uur kan internetten. De verbindingen zijn over het algemeen redelijk snel.

Veiligheid[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites