Sorrento

Uit Wikitravel
Campania : Napels : Sorrento

Sorrento is een stad in de provincie Napels.

Arriveren[bewerken]

  • Met het vliegtuig: vanaf de luchthaven van Napels Capodichino neemt u de buslijn van Curreri die u in ongeveer een uur naar Sorrento brengt.
  • Met de auto: zowel vanuit het zuiden als vanuit het noorden op de Autostrada del Sole A1 neemt u de aftakking A3 richting Penisola Sorrentina en neemt u de afrit bij de tolheffing Castellammare di Stabia. U komt uit op de SS Sorrentina 145 die u na ongeveer 25km tot in Sorrento leidt.
  • Met de trein: vanuit het centraal station van Napels neemt u de tunnel naar de lokale lijn Circumvesuviana. Deze brengt u in 1 uur naar de halte Sorrento. Dit is ook het eindstation.
  • Met de veerpont/draagvleugelboot: als u vertrekt van het centrum van Napels is het erg eenvoudig om in veertig minuten met de draagvleugelboot Sorrento te bereiken. Maar het is een beetje duurder. De boot van Molo Beverello en komen aan op het havenhoofd van de Marina Piccola, de kleine jachthaven.

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

Doen[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

  • HOTEL ALPHA [1] - Viale dei Pini, 15 Sant'agnello di Sorrento • Tel. 0818782033 Het is gelegen in het hart van het schiereiland van Sorrento, een paar minuten weg van een van de interessantste locaties in Italië, Pompei, Capri en de kust van Amalfi. Goede keuken.
  • B&B Casa Dominova, via P.R. Giuliani, 58, [2].  edit Gelegen in een straatje in het centrum.
  • Hotel Mediterraneo, Corso M. Crawford 85 - Sant'Agnello, [3].  edit Hotel aan zee, op 20 minuten lopen van het centrum. Het hotel heeft ook een gratis shuttledienst van en naar het centrum.
  • Vakantiehuis La Terrazza, Via Occulto Sant'Agnello - Sorrento, +39 3383033219 (, fax: +39 0810098763), [4]. checkin: 16.00; checkout: 10.00. Te huur tegen een betaalbare prijs voor het weekend of een week, een prachtig vakantiehuis, volledig gemeubileerd, met drie slaapkamers, een woonkamer met kitchenette, een solarium op het dak en met 13 bedden. Eigen parkeerplaats.  edit

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen