Sinaia

Uit Wikitravel
Balkan : Roemenië : Sinaia

Info[bewerken]

Sinaia is een stad in Roemenië in het district District Prahova, gelegen aan de voet van het Bucegi-gebergte. De stad telt 11.935 inwoners (2007). Het "Karpaten Pearle", zoals Sinaia nog genoemd wordt is een van de oudste en bekendste berg vakantie oord in Roemenië.

De stad bevindt zich in een bergachtig gebied in de Prahova-vallei.

De stad is vooral bekend door zijn bezienswaardigheden als het Kasteel Peleş, zomerresidentie van koning Carol I van Roemenië, het kleinere Kasteel Pelişor en het Sinaia-klooster, waar de stad naar genoemd is.

Wintersport[bewerken]

Sinaia is één van de grootste ski-gebieden van Roemenië, en heeft ongeveer 10 ski-pistes.

Arriveren[bewerken]

Per vliegtuig[bewerken]

Per trein[bewerken]

Sinaia heeft een treinstation en is per trein dan ook prima te bereiken.

Per auto[bewerken]

Per bus[bewerken]

Per boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

  • Kasteel Peleş De bezienswaardigheid in Sinaia. Het kasteel is te bezichtigen van buiten. Binnen is de bezichtiging ook mogelijk tegen betaling. Voor de eerste verdieping betaal je extra en ook om foto’s te mogen maken betaal je extra.
  • Sinaia-klooster Op het terrein staan 2 klooster een oud en een nieuw klooster.
  • Kasteel Pelişor

Doen[bewerken]

Een wandeling in de Bucegi Mountains (Bucegi-gebergte) mag eigenlijk ook niet ontbreken. Je neemt de trein naar Buşteni. Waarna je met de skilift omhoog gaat, ongeveer 2 km hoog. Vanaf boven heb je een mooi uitzicht en je kunt terug lopen naar Sinaia. Hier kan je kiezen met de skilift of lopend naar beneden.

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Sinaia is erg toeristisch voor Roemenië. Op het moment dat je van de trein komt wordt je verschillende keren aangesproken met aanbiedingen voor overnachtingen. Soms bij mensen thuis, die een kamer verhuren, soms voor de kleinere hotels. Het is goed opletten wat je doet, maar je kunt goede kamers vinden voor een redelijke prijs.

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Als je in de hoofdstraat loopt zijn er verschillende hotels. In het centrum zijn ook de duurdere hotels te vinden.

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Dagelijks leven[bewerken]

Rondom[bewerken]

Een logische volgende bestemming is Brasov. Brasov is te bereiken per trein. Er rijden echter ook kleine busjes, aangezien hier ook veel Roemenen mee reizen hebben we dit ook gedaan en dit is prima bevallen. Goedkoper en sneller.

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites