Sinaia

Uit Wikitravel
Europa : Balkan : Roemenië : Sinaia

Sinaia is een stad in Roemenië, in het district District Prahova, gelegen aan de voet van het Bucegigebergte. De stad telt 11.935 inwoners (2007).

Info[bewerken]

De "Parel van de Karpaten", zoals Sinaia nog genoemd wordt is een van de oudste en bekendste bergvakantieoorden in Roemenië. De stad bevindt zich in een bergachtig gebied in de Prahova-vallei.

Wintersport[bewerken]

Sinaia ligt in één van de grootste ski-gebieden van Roemenië, er zijn ongeveer 10 ski-pistes in de directe omgeving.

Arriveren[bewerken]

Per vliegtuig[bewerken]

Per trein[bewerken]

Sinaia heeft een treinstation en is per trein dan ook prima te bereiken.

Per auto[bewerken]

Per bus[bewerken]

Per boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

  • Kasteel Peleş - De bezienswaardigheid in Sinaia. Het kasteel is tegen betaling te bezichtiging, voor de eerste verdieping en om foto’s te maken betaal je extra.
  • Sinaia-klooster - Op het terrein staan 2 klooster, een oud en een nieuw klooster.
  • Kasteel Pelişor - Een kleiner kasteel.

Doen[bewerken]

Een wandeling in het Bucegi-gebergte mag eigenlijk ook niet ontbreken. Je neemt de trein naar Buşteni waarna je met de skilift ongeveer 2 km hoger uitstapt. Van bovenaf heb je een mooi uitzicht en kan je kiezen om terug af te dalen met de skilift of al lopend.

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Sinaia is erg toeristisch voor Roemenië. Op het moment dat je van de trein komt wordt je verschillende keren aangesproken met aanbiedingen voor overnachtingen. Soms bij mensen thuis, die een kamer verhuren, soms voor de kleinere hotels. Goed opletten is de boodschap maar je kunt goede kamers vinden voor een redelijke prijs.

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

In de hoofdstraat zijn er verschillende hotels maar dikwijls in de duurdere prijsklasse.

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Dagelijks leven[bewerken]

Rondom[bewerken]

Een logische volgende bestemming is Brasov, deze stad is onder meer te bereiken per trein. Er rijden echter ook kleine busjes die een goed alternatief zijn, bovendien is het goedkoper en sneller.

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites