Sanur

Uit Wikitravel
Stratenplan van Sanur.

Sanur ligt in het zuidoosten van het Indonesische eiland Bali.

Info[bewerken]

Een rustiger toeristenplaats dan bijvoorbeeld Kuta.

Arriveren[bewerken]

Per bus[bewerken]

Per auto[bewerken]

Per boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Sanur is niet zo groot en kan gemakkelijk te voet verkend worden, hiernaast vind je een plattegrond van de stad.

Zien[bewerken]

Het jaarlijkse vliegerfestival in Padang Galak.

Sanur heeft nauwelijks bezienswaardigheden, wel ligt het mooi aan een wit zandstrand. De zee ter plekke is kalm, doordat een rif de zwaarste golven tegenhoudt. Dit rif is helaas verbleekt.

Het jaarlijkse internationale vliegerfestival op het strand van Padang Galak, iets ten noorden van Sanur, is wel een aanrader. Het vind ieder jaar in juli plaats.

Doen[bewerken]

  • Als je snorkelen wilt kun je het best de boot nemen naar Nusa Lembongan. Dagelijks vertrekt een Perama-boot vanuit Noord-Sanur naar dit idyllische eilandje. Er is maar één (retour)tocht per dag, dus je moet er overnachten. Of je neemt een excursie van zo'n 60 dollar met een luxe catamaran waarmee je een dag voor de kust van Nusa Lembongan ligt en waar je kunt snorkelen, kanovaren etc.
  • Sanur is verder een prima uitvalsbasis voor dagexcursies naar allerlei bezienswaardigheden elders op het eiland. Het best maak je een deal met een van de vele chauffeurs die hun diensten en prima auto aanbieden voor circa 40 dollar per dag. Het verdient aanbeveling om meerdere chauffeurs te bevragen om goed zicht te krijgen op de lokale prijsvorming.
  • In Sanur vind je diverse duikscholen die vanuit Sanur op heel Bali duiken. De enige Nederlandse duikschool in Sanur is Joe's Gone Diving. Je kunt bij hen terecht voor PADI duikcursussen, proefduiken, dagelijkse duik trips en duiksafari's op Bali.

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Er zijn tal van restaurantjes, Indonesisch, maar ook bijvoorbeeld Italiaans. Doorgaans is het Indonesische eten goedkoper dan de Europese keuken. Voor een euro of vijf heb je al een maaltijd. Er is zelf een Indonesisch restaurant met een Nederlandse touch : Rasa Senang, bekend om zijn rijsttafels

Drinken[bewerken]

Er is zelfs een Nederlands café, Dubble Dutch. Dit is geen broodje van kootje-tent met André Hazes muziek, maar een tamelijk hippe tent met Wifi-mogelijkheid.

Slapen[bewerken]

Hotels in alle prijsklassen. Er is zelfs een hotel met Belgische (Vlaamse) eigenaars: Tamukami. Het is gelegen in de hoofdstraat: Jalan Tamblingan.

  • Denpasar - De hoofdstad van Bali.
  • Kuta - Toeristisch stadje met een lang zandstrand.

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites