San José (Costa Rica)

Uit Wikitravel
(Doorverwezen vanaf San José)

San José is de hoofdstad van Costa Rica. De stad is centraal gelegen, op een hoogte van ongeveer 1170 meter. De stad heeft 365.799 inwoners (2006). Sinds de tweede helft van de 20e eeuw is de stad snel gegroeid.

Arriveren[bewerken]

De Internationale Luchthaven Juan Santamaría (IATA: SJO, ICAO: MROC) is vlakbij de stad Alajuela gelegen, in de gelijknamige provincie, op ongeveer 20 kilometer van het stadscentrum van San José.

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

  • Het Nationaal Theater van Costa Rica (Teatro Nacional de Costa Rica) - Het gebouw waar het Nationaal Theater in huist wordt beschouwd als het mooiste historische gebouw in de hoofdstad en het staat bekend om zijn prachtige interieur dat zijn weelderige inrichting omvat.

Doen[bewerken]

In San José kan je mee op expeditie naar een vulkaan, zo vertrekken er bussen naar de vulkanen Poas en Irazú. Er vertrekken bussen voor het Nationaal Theater.

Kopen[bewerken]

  • The Costa Rica Cigar Store [1] - Honderden Handgemaakte Costa Ricaanse Sigaren. Vestigingen op Sabana Sur en Barrio Amon.

Eten[bewerken]

  • El Balcón del Marisco - Dit eethuis bevind zich op 1 kilometer ten oosten van het winkelcentrum EPA richting de snelweg naar Cartago.

Uitgaan[bewerken]

San Pedro is de thuisbasis van vele bars en clubs, probeer de omgeving van de universiteit 's nachts te vermijden omdat er regelmatig vechtpartijen ontstaan in de vele bars in de universitaire wijk waarbij soms zelfs geschoten word. De andere bars/clubs in San Pedro zijn veiliger.

Overnachten[bewerken]

Hemingway Inn
  • Hemingway Inn [2] (e-mail: hemingwayinn@hotmail.com), Tel.: +506 221-1804, Avenida 9, Calle 9, Barrio Amon, (achter het I.N.S.). Dit hotel is gelegen in een rustige buurt en het personeel is vriendelijk. Goede prijs/kwaliteitsverhouding.
  • Residence Inn San José Escazu [3] - Tel.: 506 2588 4300. Dit hotel ligt iets buiten het centrum van San José en beschikt over een openlucht zwembad, fitness en twee vergaderzalen.
  • Hotel San Gildar [4] - Hotel San Gildar bevind zich in een hoger gelegen wijk van San José.

Bestemmingen in de buurt[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites