Provence

Uit Wikitravel

Provence is een streek in de regio Provence-Alpes-Côte d'Azur, in Frankrijk.

Regio's[bewerken]

Steden[bewerken]

Info[bewerken]

Taal[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Per trein: Van 28 juni t/m 23 augustus 2014 rijdt op zaterdag Zon-Thalys vanaf Amsterdam Centraal naar Marseille St. Charles via Valence TGV, Avignon TGV én Aix-en-Provence TGV. De Zon-Thalys rijdt terug naar Amsterdam Centraal op zaterdag tussen 5 juli en 30 augustus 2014.

In elke Zon-Thalys van of naar Marseille St. Charles wordt u een ontbijt of lichte lunch aangeboden in Comfort 1. Deze bestaat uit een broodje, een snack en een warme en koude drank. Voor andere producten kunt u terecht in de Thalys Bar, gelegen tussen de Comfort 1 en Comfort 2 rijtuigen. Let op: deze cateringservice wijkt af van de cateringservice zoals deze wordt aangeboden in de Thalys Amsterdam - Parijs.

Thalys treinen beschikken over een WiFi internetverbinding. U kunt de reeds uitgeruste treinstellen herkennen aan het pictogram "WiFi inside". WiFi toegang is gratis in Comfort 1, in Comfort 2 bij het Semi-Flex tarief en tegen betaling beschikbaar in Comfort 2 bij het No-Flex tarief.

NB: Huisdieren zijn niet toegestaan op Zon-Thalys.

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

Natuur of Romeinse vestiges? Vaak in combinatie met elkaar tovert de Provence de mooiste plekken!

Le Mont-Ventoux - Deze "reuze" top (1912 m), vooral bekend vanwege de Tour de France, is ook een prachtig gebied voor wandelaars die van het "maanlandschap" en het adembenemende panorama kunnen genieten.

Les Baux-de-Provence - een dorp waaraan de benaming van bauxiet is ontleend, overheersen middeleeuwse sferen. Bauxiet verleent een enigmatische witte glans aan de steile rotsmassa waarop het dorpje, dat ommuurd is met middeleeuwse wallen, is gebouwd.

Le Vieux Port de Marseille - Deze van oorsprong natuurlijke haven werd vanaf de 15e eeuw voorzien van kades. In WO II werd de haven vernietigd. Gelukkig werd hij later weer opgebouwd en is nu rijk aan terrasjes. Met een boottrip vanaf de haven bereikt u de Château d'If, een kasteeleilandje dat een tweede leven kreeg als gevangenis.

Begin juni kan men ook de verhuizing van de schapen naar hoger gelegen weiden meemaken, dit fenomeen noemt men ter plaatse de transhumance.

Routes[bewerken]

Doen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites