Port Grimaud

Uit Wikitravel

Port Grimaud is de voorhaven-badplaats van het Franse vestingstadje Grimaud. Het werd opgericht in 1964 en gebouwd op lagunes en drooggelegde moerassen, dankzij kapitaal van kapitaalkrachtigen.

Port Grimaud lijkt een tweede Venetië. Het stadje is verbonden met kanalen en bruggetjes. De brandweer en eerste hulpdiensten zijn alle per boot. Auto's mogen alleen met een geldige pas aan de rand en binnen de muren van Port Grimaud parkeren. Leveranciers, hotelgasten en inwoners mogen er parkeren voor de huizen. Achter de huizen zijn de private kades voor hun jachten.

In 1974 werden in de richting van Saint Tropez, dat vijf kilometer verderop ligt, nieuwe woonwijken met kanalen gebouwd. De vraag naar nieuwe woonhuizen aldaar is groot, en de koopprijzen daarvoor zijn hoog. De restaurants, bars en cafés hebben hun terrassen en tafels vlak aan de kademuren. 's Avonds is het lagune- en kanaalstadje verlicht met bollantaarns en verlichting uit de huizen. Er zijn georganiseerde rondvaarten door Port Grimaud.

Zien[bewerken]

  • de lagune met Venetiaanse atmosfeer

Slapen[bewerken]

  • Camping Les Prairies de la Mer, vakantiedorp met veel voorzieningen.

Verder[bewerken]

kust van departement Var van West naar Oost

Saint-Cyr-sur-Mer · Bandol · Sanary · Six-Fours-des-plages · la Seyne sur mer · Saint-Mandrier · Toulon · le Pradet · Bromes des Mimosas · le Lavandou · Rayol-Canadel · Cavailere sur Mer · la Croix valmer · Ramatuelle ·Saint-Tropez · Cogolin · Grimaud · Sainte-Maxime · Les Issambres · Saint-Aygulf · Fréjus · Saint-Raphaël · Agay

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites