Pittsburgh

Uit Wikitravel
De skyline van Pittsburgh.

Pittsburgh [1] is een stad van ongeveer 350.000 inwoners in Allegheny County in het centrum van de Pittsburgh Regio in het zuidwesten van Pennsylvania. De bevolking van het verstedelijkt gebied is ongeveer 2,4 miljoen. De stad bevindt zich aan de samenvloeiing van de rivieren Monongahela en Allegheny, welke samenkomen en dan de Ohiorivier vormen. Pittsburgh's unieke terrein heeft geleid tot een ongebruikelijk stadsontwerp en een hutsepot van unieke buurten 'pockets' met diverse etnische en architecturale erfenis. Pittsburgh heeft een rijke geschiedenis, en gezien zijn grootte, een ongebruikelijk aanbod van culturele schatten, voornamelijk dankzij de rijkdom uit de tijd Pittsburgh een middelpunt was van de industrie.

Het plezier van Pittsburgh blijft een goed bewaard geheim. Hoewel niet opgebouwd door reputatie maakt de stad haar unieke combinatie van bruggen, steile hellingen en brede rivieren tot een van de meest natuurlijke schilderachtige steden van het land. Goedkoop eten en bier is overvloedig aanwezig in deze sportstad en de lokale mensen zijn zeer vriendelijk.

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites