Peloponnesos

Uit Wikitravel
Europa : Balkan : Griekenland : Peloponnesos

De Peloponnesos is een schiereiland in het zuidelijk deel van het Griekse vasteland.

Regio's[bewerken]

Steden[bewerken]

  • Korinthe, uitvalsbasis voor Mycenae - De ruïnes van een van de eerste beschavingen van Griekenland.
  • Gytheion - Een klein vissersdorp. Goede visrestaurants, met een groot aantal stranden in de buurt, voornamelijk bezocht door de lokale bevolking. Op zo'n 30 km afstand bevinden zich de grotten van Pyrgos Dirou (ook wel "Dyrgos"), een groot, ondergronds stelsel van kalksteengrotten, welke per boot bezocht kunnen worden. Volgens de legende is dit de plaats waar Helena van Troje, de mooiste vrouw van haar tijd, aanleiding gaf voor de Trojaanse Oorlog.
  • Kalamata - Belangrijkste stad van de provincie Messinia. Beroemd om haar olijven, maar ook een plezierige stad met een aantrekkelijk zeefront en stijlvolle nieuwe jachthaven.
  • Monemvassia - De "Rots van Gibraltar" van Griekenland. De oude ommuurde stad is prachtig gelegen en heeft een wirwar van kleine straatjes. De bovenstad, te bereiken via een naar boven kronkelend pad, is nog steeds een ruïne, maar op zijn minst vanwege het uitzicht de moeite van het bezoeken waard.
  • Nafplion, Een goede uitvalsbasis om de omgeving te verkennen, waaronder Epidaurus, het grootste openlucht amfitheater met perfecte akoestiek. Als je in bovenste rij zit, kan je een speld horen vallen op het podium, letterlijk. 's Zomers worden er toneelstukken opgevoerd uit de oudheid.
  • Antiek Olympia - "Geboorteplaats" van de Olympische Spelen.
  • Pylos - Erg bezienswaardige stad in het zuidwesten. Veel gebouwen in Franse stijl, als ook een jachthaven en een glorieus beschaduwd plein.
  • Sparta, Deze historische stad heeft een bevolkingsaantal van ongeveer 10.000. Er zijn twee hoofdwegen, wat de weg zoeken makkelijk maakt. In het westen van de stad is het mooie Taygetos gebergte, de Byzantijnse stad Mystras is slechts op rit van 15 minuten afstand. Het heeft rele die een bezoek waard zijn. Er is museum in Sparta met wat vondsten.

Info[bewerken]

De naam Peloponnesos betekent "Eiland van Pelops" naar een legendarische koning.

Taal[bewerken]

De bevolking spreekt Grieks.

Arriveren[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

het strand van Voidokilia
zicht op Nafplion

Routes[bewerken]

Doen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Rondom[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites