Pakse

Uit Wikitravel

Pakse of Pakxe is een stad in Laos.

Inhoud

Begrijpen[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Per Vliegtuig[bewerken]

Vrij recent is het vliegveld van Pakse geheel opgeknapt en er zijn diverse binnenlandse en enkele internationale vluchten die Pakse als bestemming of tussenstop hebben. Het vliegveld is niet ver van het centrum van de stad (ongeveer 5 kilometer).

Per Trein[bewerken]

Per Auto[bewerken]

Per Bus[bewerken]

Per Boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Zien[bewerken]

Pakse is geen stad met grote bezienswaardigheden. Maar dat wil niet zeggen dat er niets te zien is in de plaats. Enkele tempels zijn een bezoekje wellicht waard en het uitzicht vanaf de Chinese tempel aan de overkant van de oude Franse brug (op de kruising van de rivieren Mekong en Sedone) is erg mooi. De grote markt (Dao Heuang) is ook een bezoekje waard. Het provinciaal museum van Champasak Provincie kan een verbetering gebruiken maar is wellicht een kort bezoek waard (entree voor buitenlanders is 10.000 Kip, ongeveer 0,95 euro).

Doen[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Pakse is geen bruisende stad voor uitgaan. Maar er is zeker wel het e.e.a. te vinden waar je wellicht een fijne avond kunt hebben. Aan de rivier zijn diverse eetgelegenheden waar je ook kunt drinken. Recent is er een bar geopend niet ver van Sabaidy 2 Guesthouse en Thaluang Guesthouse, genaamd 2B Travel - Bar, daar kun je o.a. wat bijleren over de turbulente Laotiaanse geschiedenis en informatie krijgen over Pakse en de omgeving.

Slapen[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites