Pai

Uit Wikitravel

Pai ligt in de provincie Mae Hong Son. In 2006 had het 2284 inwoners. Momenteel zijn er meer dan 350 hotels, guesthouses, resorts, etc. en het aantal groeit haast dagelijks.

Info[bewerken]

In het kleine relaxte stadje is elke avond een markt die dwars door de straten loopt waar je gezellige barretjes vindt. Er hangt een hippie-achtige sfeer.

Arriveren[bewerken]

Over de weg[bewerken]

Pai ligt halverwege een zeer bochtige weg naar Mae Hong Son. Dit is weg 1095, die in het district Mae Taeng op circa 30 km over weg 107, noordelijk van Chiang Mai begint. Gedurende een groot deel van de dag rijden er vrijwel ieder uur minibussen (min vans) in ongeveer drie uur van en naar Chiang Mai. Het traject kan ook heel goed met eigen vervoer, auto of bromfiets, worden afgelegd. Er zijn bromfietsverhuurders die je de mogelijkheid bieden het traject maar één keer af te leggen en dan terug te gaan met de minibus.

Per vliegtuig[bewerken]

Pai heeft een eigen vliegveld met dagelijkse verbindingen van en naar Chiang Mai.

Rondreizen[bewerken]

Voor het rondreizen in en om Pai kun je een bromfiets of een auto huren. Vooral bromfietsen worden veel te huur aangeboden. Let wel goed op de conditie van de bromfiets, die is vaak niet al te best. Binnen Pai zelf is eigenlijk alles op loopafstand.

Bekijken[bewerken]

De omgeving rondom Pai kun je gemakkelijk goed verkennen op een bromfiets. Je kunt dan de volgende bezienswaardigheden bezoeken:

  • Olifantenkamp (toegangsprijs)
  • Heetwaterbronnen (toegangsprijs)
  • Pai Canyon
  • Chinees dorp met op enkele kilometers een mooi uitzicht punt
  • Watervallen

Doen[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Bestemmingen in de buurt[bewerken]

Pai ligt aan de weg naar Mae Hong Son. Deze provinciehoofdplaats is vooral bekend om de zonnebloemen die in november ten zuiden van de stad zo ver het oog reikt bloeien.