Oefa

Uit Wikitravel

Oefa (Basjkiers: Өфө, Russisch: Уфа) is de grootste stad en hoofdstad van de autonome republiek Basjkirostan. De stad heeft 1.042.437 inwoners (2002).

Info[bewerken]

Oefa (Russisch: Уфа; Basjkiers: Өфө, Öfö; Tataars: Öfä) is een stad in Rusland en is een van de industriële centra van de Oeral.

Arriveren[bewerken]

Per vliegtuig[bewerken]

Oefa heeft een luchthaven die vluchten aanbied vanuit Moskou. Het heeft één terminal, de tweede wordt gerenoveerdt voor de BRICS conferentie te 8-10 Juli 2015.

Per trein[bewerken]

De stad ligt aan de trans-Siberische spoorlijn en is dus makkelijk te bereiken vanuit Moskou en het verre oosten van Rusland.

Per auto[bewerken]

Per bus[bewerken]

Er rijdt, drie maal wekelijks, een bus vanuit Kazan naar Oefa.

Per boot[bewerken]

Oefa ligt aan de Belaya (witte) en Oefa (zwarte in Basjkiers), beide zijn rivieren. Het is onbekend of er bootreizen over deze rivieren worden aangeboden.

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

Doen[bewerken]

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Zoals het in heel Rusland het geval is heb je voor legaal werk in Oefa een Russisch werkvisum nodig. De industrie in Oefa is vooral gericht op de chemische industrie, waaronder petrochemica en metaalverwerking onder vallen. Bashneft, de olieverwerkingsmaatschappij van de Basjkierse Republiek, is in Oefa gevestigd. Verder heeft ook Gazprom, de staats-oliemaatschappij van de Russische Federatie, hier een vestiging.

Commerciële dienstverlening is ook een grote werkgever in Oefa.

Het is vrijwel noodzakelijk om vloeiend Russisch te kunnen spreken.

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Dagelijks leven[bewerken]

Rondom[bewerken]