Noordwijk

Uit Wikitravel
Bollenstreek : Noordwijk

Noordwijk aan Zee is een badplaats aan de Noordzeekust van Zuid-Holland. Samen met Noordwijk-Binnen vormt het de gemeente Noordwijk[1].

Hoe komt u in Noordwijk?[bewerken]

Noordwijk is centraal gelegen in de Randstad en goed bereikbaar, met meerdere uitvalswegen naar de nabijgelegen A44. Ook internationaal is Noordwijk uitstekend bereikbaar, met de luchthavens Schiphol (Amsterdam) en Rotterdam Airport op respectievelijk 25 en 40 km afstand. De NS-stations Leiden (12 km) en Voorhout (7 km) maken Noordwijk goed bereikbaar vanuit het hele land. Een uitgebreid busnetwerk en diverse taxicentrales zorgen voor een prima aansluiting.

Eenmaal in Noordwijk is het vervoer ook meer dan goed geregeld. Strandpendelbusjes, limousines, VIP touringcars, minibusjes en taxi's... Voor meer informatie:

Koninklijke Beuk Touringcars, Brouwer's Tours & Taxi Brouwer, Taxi-welling Taxi Jonker en de Gratis Strandpendelin de zomer.

Info[bewerken]

Noordwijk is een moderne kustplaats met een rijke historie. Het is het bruisende hart van de befaamde Bollenstreek met als grootste blikvanger het twaalf kilometer lange zandstrand. Maar ook de levendige boulevards, de sfeervolle oude dorpskern, robuuste duinen en weidse bossen zijn topattracties. Noordwijk is dan ook hét decor voor dagjes er op uit, zakelijke bijeenkomsten of heerlijke vakanties.

Dankzij uitstekende restaurants, tal van evenementen en activiteiten en een bruisend uitgaanscentrum, verveelt Noordwijk nooit. Bovendien bevinden zich binnen een straal van 40 kilometer steden als Amsterdam, Rotterdam, Leiden en Den Haag. Even een dagje weg, om dan weer terug te komen in deze gastvrije badplaats: een plek om verliefd op te worden... en te blijven!

Ook in 2009 heeft Noordwijk de Blauwe Vlag ontvangen. Deze prestigieuze internationale onderscheiding wordt jaarlijks toegekend aan stranden en havens die veilig en schoon zijn.

In het Visitor Center kunt u terecht voor al uw vragen over Noordwijk. Zij voorzien u graag van ideeën voor uitstapjes, een plattegrond en nog veel meer.

Visitor Center Noordwijk De Grent 8 2202 EK Noordwijk (t) +31 (0)71 - 361 93 21 (e) info@noordwijk.info

Maandag t/m vrijdag 09:30 - 17:00 uur

Zaterdag 10:00 - 14:00 uur

Zondag 10:00 - 14:00 uur (april t/m augustus)

Duurzaam Toerisme[bewerken]

QualityCoast

In het jaar 2012 heeft Noordwijk een QualityCoast Gold Award mogen ontvangen voor haar inspanningen om een duurzame toeristische bestemming te worden. Door het verkrijgen van deze award is Noordwijk nu opgenomen in DestiNet, de atlas voor duurzaam toerisme wereldwijd. [2]

Zien & Doen[bewerken]

Eten & Drinken[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Evenementen[bewerken]

Actief[bewerken]

Ontspanning[bewerken]

Cultuur[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites