Nizjni Novgorod

Uit Wikitravel
Azië : Noord-Azië : Rusland : Nizjni Novgorod
De rivier Oka op zijn weg door Nizjni Novgorod.

Nizjni Novgorod (Russisch: Ни́жний Но́вгород, letterlijk: lage nieuwe stad) is een stad in Rusland. De stad heeft 1.250.615 inwoners (2010) en is daarmee de op vier na grootste stad van het land.

Begrijpen[bewerken]

De stad ligt op de strategisch belangrijke plaats waar de rivieren Oka en Wolga samenkomen en werd aangelegd als belangrijk bolwerk ter bescherming van de toenmalige landsgrens. Het kremlin-fort was zeer gunstig gelegen vanwege de grote natuurlijke gracht die door beide rivieren werd gevormd.

Arriveren[bewerken]

Per Vliegtuig[bewerken]

De internationale luchthaven van Nizjni Novgorod Strigino (IATA: GOJ, ICAO: UWGG) [1] heeft via luchtvaartmaatschappij Aeroflot verbindingen met de belangrijkste Russische steden en de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa en de Oostenrijkse luchtvaartmaatschappij Austrian vliegen driemaal per week op deze stad. Daarnaast zijn er nog allerhande kleinere maatschappijen actief.

Per Trein[bewerken]

Nizjni Novgorod ligt aan de Trans-Siberische spoorlijn en is dus gemakkelijk per trein te bereiken vanuit Moskou.

Per Auto[bewerken]

Nizjni Novgorod ligt aan de E22/M7 die de stad verbindt met Moskou en verder naar het oosten met Kazan en Jekaterinenburg.

Per Bus[bewerken]

Er zijn dagelijks busverbindingen van/naar Moskou. Een busreis duurt wel zeer lang vergeleken met andere transportmiddelen.

Per Boot[bewerken]

Tijdens de zomermaanden kunnen toeristen vanuit Moskou en Sint-Petersburg naar Nizjni Novgorod (en terug) reizen met de boot (3x per week).

Rondreizen[bewerken]

Metrolijnen in Nizjni Novgorod

Het stedelijk openbaar vervoer in de stad is goed georganiseerd, er zijn trams, bussen, trolleybussen, marsjroetka's en een metro. De metro van Nizjni Novgorod heeft twee lijnen, die het treinstation verbinden met het westen en het zuiden van de stad.

Zien[bewerken]

  • Oude binnenstad
  • Kremlin van Nizjni Novgorod
  • Het Nizjni Novogorodse Zwitserland - Een park ten zuiden van de binnenstad
  • Strelka (Pijl) - Een uitzichtpunt aan de monding van de Oka in de Wolga
  • Alexander Nevski-kathedraal

Doe[bewerken]

Men kan met de kabelbaan over de rivier naar de voorstad Bor, er is een mooi uitzicht over de rivier.

Leren[bewerken]

Werken[bewerken]

Kopen[bewerken]

De streek rond Nizjni Novgorod is bekend om zijn Chochloma-volkskunst.

Eten[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Drinken[bewerken]

Slapen[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

In Nizjni Novgorod spreekt men Russisch, de kennis van de Engelse taal is niet algemeen dus een basiskennis Russisch is aan te raden. Het moeilijkste is het Cyrillische alfabet, voor men vertrekt kan men de lettertekens beter instuderen anders loopt men hopeloos verloren.

Veiligheid[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites