Murcia (regio)

Uit Wikitravel

Murcia is een regio in Spanje.

Regios[bewerken]

Steden[bewerken]

Info[bewerken]

De mensen staan er bekend als de meest gastvrije van Spanje en je vindt er nauwelijks toeristische prijzen. De combinatie en de ligging van Murcia, in het zuidoosten van Spanje, maakt dit een unieke reiservaring en is bijgevolg de bakermat voor elke golfliefhebber.

Taal[bewerken]

Arriveren[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

De wereldberoemde diepzeehaven in Cartagena, pittoreske vissersdorpjes, haar zoutmijnen die ongeziene zeekleureffecten weergeeft, haar natuurparken, therapeutisch zeewater, .. kortom Murcia straalt zon.

Routes[bewerken]

Doen[bewerken]

  • GOLF MURCIA - De nieuwste golfbestemming in Europa heeft meer dan 17 schitterende professionele golfbanen. De ligging en het klimaat zorgen voor een verscheidenheid van banen in een straal van 50 km. Gelegen tussen natuurgebieden en prachtige bergen met 1 van de meest unieke kustlijn ter wereld zorgt Golf Murcia voor een prachtige vakantie.

Bekende ontwerpers zoals Jack Nicklaus tekenen present bij het ontwerpen van de meeste golfbanen.

Eten[bewerken]

Murcia wordt ook wel de moestuin van Europa genoemd met zijn meest bekende export-producten als broccoli, limoenen, sinaasappelen, meloenen.

Uitgaan[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Rondom[bewerken]

Regio's van Spanje

Andalusië · Aragon · Asturië · Balearen · Baskenland · Canarische Eilanden · Cantabrië · Castillië-La Mancha · Castillië en León · Catalonië · Extremadura · Galicië · Madrid · Murcia ·Navarra · Rioja · Valencia · Ceuta · Melilla