Montpellier

Uit Wikitravel

Montpellier is een stad in het Franse departement Hérault.

Begrijpen[bewerken]

Erheen reizen[bewerken]

Vliegtuig[bewerken]

Trein[bewerken]

Je kunt er goed met de trein komen. Vanaf Utrecht doe je er een uur of negen over om in Montpellier uit te komen.

Auto[bewerken]

In het hart van de stad, vlakbij de Place de la Comédie, bevinden zich verschillende parkeergarages. Eenmaal geparkeerd, hoef je dus niet ver meer te lopen. De tarieven van de garages kunnen aardig verschillen. Mijd tijdens spitsuren de straten door het centrum zoveel mogelijk.

Bus[bewerken]

Boot[bewerken]

Rondreizen[bewerken]

Vanuit Montpellier vertrekken een hoop bussen de binnenlanden in. Plan je reis overigens wel goed; naar veel gebieden rijdt de bus maar ééns per dag.

Zie[bewerken]

Doe[bewerken]

  • Bezoek het "place de la Comédie", het toeristische hart van de stad Montpellier, waar ook het toeristenbureau te vinden is. Op zomeravonden is hier regelmatig veel activiteit; vlooienmarkten, proeverijen, filmavonden, enz. Ook vind je hier veel verschillende terrasjes.
  • Bezoek de dierentuin [1]. Er is een buitengedeelte, met beren, leeuwen, struisvogels, enz. (gratis toegang) en een binnengedeelte, waarin een Amazonewoud is nagebootst (ongeveer 6 euro toegang).
  • Er bevinden zich meerdere bioscopen in Montpellier, waarvan er twee (Cinéma Gaumont en Cinéma Diagonal [2]) zich op of vlakbij de Place de la Comédie bevinden. Hou er rekening mee dat niet-Franse films in Frankrijk meestal worden nagesynchroniseerd: als de originele versie vertoond wordt, staat dit nadrukkelijk aangegeven.

Leer[bewerken]

Werk[bewerken]

Koop[bewerken]

Eet[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Drink[bewerken][add listing]

Slaap[bewerken]

Budget[bewerken]

Medium[bewerken]

Duur[bewerken]

Communicatie[bewerken]

Veiligheid[bewerken]

Eruit reizen[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites