Mont Saint-Michel

Uit Wikitravel

Mont-Saint-Michel is in het departement Manche, regio Basse-Normandie

Info[bewerken]

Natuur en geschiedenis hebben deze plaats van religieuze en militaire architectuur uit de Middeleeuwen gevormd. Vooral van de 13de tot 18de eeuw was Mont Saint-Michel een pelgrimsoord voor christelijke bedevaarders uit alle windstreken van Europa.

Ook een bezoek bij avond is bijzonder. De abdij en het dorp krijgen dan nog meer sfeer door licht en muziek. Dit unieke monument was de eerste Franse bezienswaardigheid die een vermelding kreeg op de werelderfgoedlijst van Unesco.

Arriveren[bewerken]

Voor info over data, tijden en tarieven: Toerisme in Normandië

Rondreizen[bewerken]

Bekijken[bewerken]

  • Romaanse abdij - De imposante abdij verheft zich 80 m hoog op het eiland van bijna 1 km doorsnee. Een dijk verbindt het kloostereiland met het vasteland. U loopt langs tal van winkeltjes en restaurantjes in vakwerkhuizen op uw tocht naar boven door de Grande Rue. Robuuste vestingmuren, de verfijnde abdij en een fantastisch uitzicht wachten. De Romaanse abdij, de preromaanse abdijkerk uit de 11de tot 15de eeuw en de gotische kloostergebouwen versmelten harmonisch. De kroon op het religieuze bouwwerk is een beeld van de aartsengel Michaël waaraan het rotseiland met abdij is gewijd. Eenmaal boven treft u de ideale belvedère om het eindeloze landschap van zand, water en eilanden te bekijken. Om het fenomeen van het opkomende water te bekijken, moet u zeker 2 uur voor de op de getijdenkalender vermelde uren aanwezig zijn.

Doen[bewerken]

Kopen[bewerken]

Eten[bewerken]

Uitgaan[bewerken]

Overnachten[bewerken]

Bestemmingen in de buurt[bewerken]

Varianten

Handelingen

Docents

In andere talen

other sites